форматирование текста майнкрафт вики

Цветовые коды в Minecraft

В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

Цвета и коды форматирования

Очень легко отформатировать ваш текст в конфигах или в игре, используя таблицу цветов ниже. &r используется для сброса всех кодов, т.е. &mААА&rБББ будет отображаться как ААА БББ.

Таблица цветовых кодов

КодНазваниеТех.названиеЦвет символаЦвет тени символа
RGBHexRGBHex
&0Черныйblack000000000000000000
&1Тёмно-синийdark_blue001700000AA004200002A
&2Тёмно-зелёныйdark_green0170000AA000420002A00
&3Тёмно-сине-зелёныйdark_aqua017017000AAAA04242002A2A
&4Тёмно-красныйdark_red17000AA000042002A0000
&5Тёмно-фиолетовыйdark_purple1700170AA00AA420422A002A
&6Золотойgold2551700FFAA00424202A2A00
&7Серыйgray170170170AAAAAA4242422A2A2A
&8Тёмно-серыйdark_gray858585555555212121151515
&9Голубойblue85852555555FF21216315153F
&aЗелёныйgreen852558555FF55216321153F15
&bСине-зелёныйaqua8525525555FFFF216363153F3F
&cКрасныйred2558585FF55556321213F1515
&dСветло-фиолетовыйlight_purple25585255FF55FF6321633F153F
&eЖёлтыйyellow25525585FFFF556363213F3F15
&fБелыйwhite255255255FFFFFF6363633F3F3F

Таблица кодов форматирования

Иногда бывает нужно подчеркнуть, зачеркнуть, выделить какой-либо текст. Для этого используется форматирование текста. Используется точно так же как и цвета (перед текстом ставим амперсант и код, например &lMinecraft = Minecraft)

Источник

Minecraft Wiki

The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.

Raw JSON text format

Raw JSON text is the format Minecraft uses to send and display rich text to players. It can also be sent by players themselves using commands and data packs. Raw JSON text is written in JSON, a human-readable data format.

Contents

Java Edition [ ]

Raw JSON text is made up of text components. There is a single root component, which can have child components, which can have their own children and so on. Components can also have formatting and interactivity added to them, which is inherited by their children.

A raw JSON text component can be any JSON data type other than JSON null, including JSON string, JSON array, JSON object, JSON boolean, and JSON number. The game treats booleans and numbers as strings. Strings and arrays are both shorthand for longer object structures, as described below.

Due to the extra tag, the above format may be recursively nested to produce complex and functional text strings. However, a raw JSON text doesn’t have to be complicated at all: virtually all properties are optional and may be left out.

Content types [ ]

Raw JSON text components can display several types of content. These tags should be included directly into the text component object.

Plain Text [ ]

Displays plain text.

Translated Text [ ]

Displays a translated piece of text from the currently selected language. This uses the client’s selected language, so if players with their games set to different languages are logged into the same server, each will see the component in their own language.

Translations are defined in language files in resource packs, including the built-in resource pack.

Scoreboard Value [ ]

Displays a score from the scoreboard.

Requires component resolution.
This component is resolved into a text component containing the scoreboard value.

Entity Names [ ]

Displays the name of one or more entities found by a selector.

If exactly one entity is found, the entity’s name is displayed by itself. If more are found, their names are displayed in the form «Name1, Name2, Name3», with gray commas. If none are found, the component is displayed as no text.

Hovering over a name shows a tooltip with the name, type, and UUID of the target. Clicking a player’s name suggests a command to whisper to that player. Shift-clicking a player’s name inserts that name into chat. Shift-clicking a non-player entity’s name inserts its UUID into chat.

Keybind [ ]

Displays the name of the button that is currently bound to a certain configurable control. This uses the client’s own control scheme, so if players with different control schemes are logged into the same server, each will see their own keybind.

NBT Values [ ]

NBT strings display their contents. Other NBT values are displayed as SNBT, with no spacing between symbols. If interpret is set to true, the game will instead attempt to parse and display that text as its own raw JSON text component. That usually only works on strings, since JSON and SNBT are not compatible. If interpret is true and parsing fails, the component is displayed as no text. If more than one NBT value is found, either by selecting multiple entities or by using a multi-value path, they are displayed in the form «Value1, Value2, Value3, Value4».

Component resolution [ ]

Additionally, resolution fixes a single value in place. Therefore, these content types are not dynamic, and don’t update to reflect changes in their environment, while «simple» components usually do.

Bedrock Edition [ ]

This sends a message to all players saying «Hello World» in English only. See the Translate action to see how to send localized texts.

Appending [ ]

Raw text takes in an array of text objects. Each object in the list is added to the previous object. For example, /tellraw @a < "rawtext" : [ < "text":"Hello" >, < "text" : " World" >] > outputs the same «Hello World» as the first example. Appending text can be useful to combine 2 different localized texts, or apply different colors to each word etc.

Breaking lines [ ]

Translate [ ]

The translate object allows creators to provide localized text to users. If translate is specified along with text, translate overrides the text object. The string to provide to translate is the name of the string in the language files. For example, in Vanilla Minecraft «commands.op.success» is the string that displays when /op is used on a player successfully.

This outputs «Opped %s» to all players. Note that because of text being ignored with translate specified, the following example outputs the same text:

If you want to use a translated text inside the «with» component, instead of an array it needs to be another rawtext component (which consists of an array of JSON texts). The following example outputs «Opped Apple».

«translate» and «%s» can be used without needing a corresponding string in the localization files. For example:

This outputs «Hello Steve» to all players.

Multiple %s [ ]

%%s can be used multiple times. They are filled in, in the order specified

Outputs: «Hello Steve and Alex»

You can again use a rawtext component to replace the plain string array, like so

Outputs: «Hello Steve and Apple»

Ordering with %%# [ ]

The order to fill in %s to be filled in can be changed by instead specifying it with %%#, replacing # with an actual number. For example, to swap the position of Steve and Alex in the above example, instead run the following:

Outputs: «Hello Alex and Steve»

Formatting [ ]

String formatting is still possible, but not using the JSON tags used in Java Edition. Instead, Formatting codes are used to change text color and style.

Источник

Minecraft Wiki

The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.

Formatting codes

форматирование текста майнкрафт вики. Minecraft Formatting. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-Minecraft Formatting. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка Minecraft Formatting. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

A book showing the possible formatting options with the character that performs them.

Formatting codes (also known as color codes) add color and modifications to text in-game.

Contents

Usage [ ]

форматирование текста майнкрафт вики. Motd scramble bug. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-Motd scramble bug. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка Motd scramble bug. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

In Bedrock Edition, formatting codes persist after a color code. Furthermore, if an obfuscated code is used and a reset code is not used before the end of the line, the client GUI continues to obfuscate text past the MOTD and into the version number display.

Color codes [ ]

форматирование текста майнкрафт вики. Colors. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-Colors. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка Colors. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

Hex digit to color mapping. Use «§» followed by the corresponding color letter/number; e.g. «§e» gives yellow.

Messages sent from the server to the client can contain color codes, which allow coloring of text for various purposes.

CodeNameForeground colorBackground colorVersion
RGBHexRGBHex
§0black000#000000000#000000
§1dark_blue00170#0000AA0042#00002A
§2dark_green01700#00AA000420#002A00
§3dark_aqua0170170#00AAAA04242#002A2A
§4dark_red17000#AA00004200#2A0000
§5dark_purple1700170#AA00AA42042#2A002A
§6gold2551700#FFAA0042420#2A2A00‌ [ JE only ]
64420#402A00‌ [ BE only ]
§7gray170170170#AAAAAA424242#2A2A2A
§8dark_gray858585#555555212121#151515
§9blue8585255#5555FF212163#15153F
§agreen8525585#55FF55216321#153F15
§baqua85255255#55FFFF216363#153F3F
§cred2558585#FF5555632121#3F1515
§dlight_purple25585255#FF55FF632163#3F153F
§eyellow25525585#FFFF55636321#3F3F15
§fwhite255255255#FFFFFF636363#3F3F3F
§gminecoin_gold2212145#DDD60555531#373501‌ [ BE only ]

Formatting codes [ ]

CodeNameCompatible with BedrockCompatible with Java
§kObfuscatedYesYes
§lBoldYesYes
§mStrikethroughNo [1]Yes
§nUnderlineNo [1]Yes
§oItalicYesYes
§rResetYesYes

The random characters placed after §k are always the same width as the original characters. For example, any random character cycled through where the letter «m» would be wide characters while any random character in the spot of an «i» would be narrow characters.

Typing [ ]

Alternatively in Bedrock Edition, the character can be copied from this page ( § ) and Ctrl + V (Windows) or ⌘ Cmd + V (macOS) can be pressed to paste the character into a book. Note that pasting does not work on everything (e.g. chat, command blocks, world names) and using the JSON format or another method may be necessary.

Sample text [ ]

The following text can be pasted into a Book and Quill (prior to 1.14) to produce what is shown in the picture:

Use in server.properties and pack.mcmeta [ ]

Given that pack.mcmeta files accept raw JSON text as descriptions, the usage of § can be replaced by text components with different color and style, though using § still works.

CodeOfficial NameMOTD codeNote
§0Black\u00A70
§1Dark Blue\u00A71
§2Dark Green\u00A72
§3Dark Aqua\u00A73
§4Dark Red\u00A74
§5Dark Purple\u00A75
§7Gray\u00A77
§8Dark Gray\u00A78
§9Blue\u00A79
§aGreen\u00A7a
§bAqua\u00A7b
§cRed\u00A7c
§dLight Purple\u00A7d
§eYellow\u00A7e
§fWhite\u00A7f
§kObfuscated\u00A7k
§lBold\u00A7l
§mStrikethrough\u00A7m‌ [ Java Edition only ]
§nUnderline\u00A7n‌ [ Java Edition only ]
§oItalic\u00A7o
§rReset\u00A7r
\nNew line\n[a]

Compatibility with older versions [ ]

Use in custom language packs [ ]

Use in world names [ ]

Additionally, the player can rename the world’s folder to contain one of the codes. In the world selection menu, the specified color or effect appears.

In Bedrock Edition, the player is allowed to use a § inside of the world name when creating the world. This allows for using custom colors and formatting codes inside of the world name without having to modify the game.

Use in server names [ ]

форматирование текста майнкрафт вики. ColouredServer. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-ColouredServer. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка ColouredServer. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

History [ ]

форматирование текста майнкрафт вики. . форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка . В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

форматирование текста майнкрафт вики. . форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка . В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

Obfuscated format §k has changed 3 times in Java Edition after being introduced in Beta 1.8. On the right is an image of how the obfuscated text of 1234567890abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

!@#$%^&*()-=_+<>[] looks in 4 different versions.

Источник

Форматирование текста Minecraft

форматирование текста майнкрафт вики. 5f31b55cddaba bpthumb. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-5f31b55cddaba bpthumb. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка 5f31b55cddaba bpthumb. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

В этой статье мы поговорим с вами о такой полезной штуке, как таблица цветов. Если вы являетесь администратором сервера, для вас эта таблица играет очень важную роль. Также она пригодится для тех, кто занимается переводом плагинов. Таблица цветов нужна для создания цветных префиксов у игроков в чате, цветных надписей в чате и на табличках. Эта таблица содержит в себе 16 цветов и у каждого цвета есть свой специальный код.

форматирование текста майнкрафт вики. tablicza czvetov. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-tablicza czvetov. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка tablicza czvetov. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).Таблица цветов Minecraft форматирование текста майнкрафт вики. formatirovanie teksta. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-formatirovanie teksta. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка formatirovanie teksta. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).Форматирование текста Minecraft

Как сделать цветной префикс и цветной ник на сервере Minecraft?

Здесь нам поможет таблица цветов, которой и посвящена данная статья. Из этой таблицы мы будем брать цвета для нашего префикса. Как можете увидеть на скрине.

&1 исходя из таблицы – это темно-синий цвет

&5 исходя из таблицы – это темно-фиолетовый цвет

&c исходя из таблицы – это красный цвет

Цвета работают таким образом, что первый указанный цвет будет распространятся на текст до того момента, пока не начнется новый цвет. В нашем случае первый указанный цвет это &1 – темно-синий. Он стоит перед скобкой и красит в свой цвет только скобку, так как сразу после скобки стоит другой цвет &5 – темно-фиолетовый. Темно-фиолетовый цвет красит полностью слово “Игрок”, а после слова “Игрок” опять стоит &1 – темно-синий и красит только последнюю скобку. Также на скриншоте можно увидеть после префикса &c – это красный цвет и он уже распространяется на ник игрока.

форматирование текста майнкрафт вики. nastrojka prefiksa. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-nastrojka prefiksa. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка nastrojka prefiksa. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).Так должен выглядеть код префикса

Вот такой замечательный префикс у нас в итоге получился.

форматирование текста майнкрафт вики. nastrojka prefiksa1. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-nastrojka prefiksa1. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка nastrojka prefiksa1. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).Итоговый вид префикса

Источник

Minecraft Wiki

Из-за новой политики Microsoft в отношении сторонних ресурсов, Minecraft Wiki больше не является официальной. В связи с этим были внесены некоторые изменения, в том числе и обновлён логотип вики-проекта. Подробности на нашем Discord-сервере.

Книга с пером

форматирование текста майнкрафт вики. %D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0 %D1%81 %D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BC. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-%D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0 %D1%81 %D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BC. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка %D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0 %D1%81 %D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BC. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

Книга с пером (англ. Book and Quill) — предмет, используемый для создания пользовательских книг. Обычно используется в картах на прохождения для создания инструкции или в SMP.

Содержание

Крафт [ ]

Как ингредиент при крафте [ ]

Использование [ ]

форматирование текста майнкрафт вики. Colors. форматирование текста майнкрафт вики фото. форматирование текста майнкрафт вики-Colors. картинка форматирование текста майнкрафт вики. картинка Colors. В Майнкрафт существуют коды цветов и форматирования, которые позволяют изменять цвет и начертания текста прямо в чате игры. Цветовые коды варьируются от чёрного, до белого (всего 16 цветов).

Коды цветов (вместо решеток ставить знак параграфа §)

Книга с пером позволяют игрокам сохранять в игре свои собственные тексты. В книге 100 страниц‌ [ только для JE ] или 50‌ [ только для BE ] до 256 символов каждая, страница может содержать до 13 строк. Это позволяет хранить в книге до 12800 символов.

Книга может быть подписана, после чего её дальнейшее редактирование невозможно. Название книги состоит из любой строки до 16 символов и подписи вида «by Player», указывающей имя подписавшего книгу. Подпись будет показана при наведении курсора на книгу в инвентаре. Подписанная книга принимает иконку обычной книги со слегка изменённым балансом цветов, а также переливается, как зачарованные вещи или золотое яблоко.

Также можно применить стиль к тексту, используя символ — § (Знак параграфа), который может быть скопирован и вставлен в книгу.

История [ ]

Проблемы [ ]

Отчёты об ошибках, связанных с «Книга с пером», поддерживаются в системе отслеживания ошибок Mojira. Сообщайте о найденных ошибках там (на английском языке).

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *