террария спирит мод боссы
Террария спирит мод боссы
Это руководство поможет вам установить и пройти Spirit Mod для Террарии.
Начинать игру можно уже старым персонажем, но лучше создать нового, так как вам дадут очень важный, и сложный в добыче предмет Odd Keystone. Мир обязательно нужно создать новый, чтоб заспавнились новые биомы. Лучше играть в Эксперт-Моде, потому что это дополнение добавляет Эксперт-предметы.
Мод «вплетён» в оригинальный «сценарий», поэтому между действиями модификаций придётся выполнять все те же действия, что и в оригинале(по прохождению оригинала у меня есть отдельный, и очень подробный Гайд) Здесь же я не буду подробно рассказывать про стратегии против стандартных боссов.
Удобнее играть на русском языке, так как мод не переведен на русский и сразу будет видно новые предметы.
Когда наберете 200+ хп и несколько полезных аксессуаров можете идти убивать Глаз Ктулху.
В качестве арены хватит трёх стандартных рядов платформ. (хватит даже 1,но остальная часть арены пригодится против других боссов)
Очень похож на Глаз поведением: пытается таранить и призывает приспешников, но не имеет второй фазы и не летает, а ползает, при этом высоко прыгая.
Из Chitin, падающего с босса можно сделать броню для призывателя, и инструменты.
Пустые глифы редко выпадают из врагов и выпадают с каждого босса, убитого первый раз.
Теперь очередь убивать второго босса оригинала. Тут уже лучше иметь 400 хп и строить специальную арену. Подробнее можете узнать в моём гайде про оригинал.
После убийства Пожирателя Миров/Мозга Ктулху появится ещё две новые руды Enchanted Granite Chunk и Ancient Marble Chunk в гранитных и мраморных пещерах. Из этих руд можно сделать броню, инструменты лук, меч и посох.
Призывается днём в биоме Reach, при помощи Bramble Tooth, который делается из Bismite Crystal(2), Enchanted Leaf(2), Shadow Scale(3) на наковальне.
Босс пытается вас таранить, стреляет листьями и выпускает колючий шар. Чем меньше хп, тем чаще босс стреляет. Имея меньше 50% хп босс вызывает несколько турелей, которые имют достаточно много хп и автоматически наводятся на персонажа.
Эта фаза проще, чем последние 15% хп первой. Теперь босс таранит вас, раскидывается снарядами, колючками (редко попадая в вас) и ставит бессмертные турели, от снарядов которых легко уворачиваться просто двигаясь. Так же, чем меньше хп, тем быстрее действует.
Тут хватит стандартной арены в три полосы с кострами и сердцем-лампой, все вещи на мобильность, кримтановая/теневая броня, миниакула.
Из Bloodflower, падающих с босса можно сделать только броню для метателя.
После убийства этого босса на Парящих Островах появятся новые мобы(Bone Harpy) и материалы(Talon).
Третий босс Спирит Мода, которого следует убивать после Королевы Пчёл. Призывается при помощи Jewel Crown, которая делается из Воска, Перьев и Когтей(Talon). Так же Jewel Crown падает с Костяных Гарпий.
Очень сложный босс, который постоянно будет находится в 2 экранах над вами и будет постоянно призывать 4 Костянных Гарпии, поэтому тут нужна особая стратегия, в которой мы будем использовать слабости босса. Он не умеет целится наперёд, как боссы в оригинале, поэтому лучше будет постоянно двигаться. Так же, босс достаточно большой, поэтому не обязательно использовать быстрые снаряды.
Если вы читали мою Стратегию против Рыброна в оригинальной террарии, то поймете, что нужно делать. Строим закольцованную арену из железной дороги (по краям нужно постучать молотком). Чем больше размер, тем меньше урона вы будете получать, но тем сложнее будет целится в босса, что, соответственно, увеличит время боссфайта. Я делал 250×170.
Убивать босса будем при помощи Meteor, 50 которых делается из 1 Метеоритного слитка. Вам понадобится
200-300 попаданий. Я попадал каждым 4-5. Урона будет входить очень мало, но так как босс не уходит по истечению дня/ночи, то времени у вас бесконечно.
Последний пре-хард мод босс этой модификации. Не очень сложный босс для этой стадии, который наносит серьёзный урон только головой( в двое больше чем телом).
Используя стандартную арену и экипировку с Прилива босс умирает очень быстро. Когда его хп снизится до 50% он вызовет 5 небольших червей. Будет хорошо иметь баф «охотник», который подсвечивает всех врагов.
Из Starplate Fragments можно сделать броню повышающую хп, урон и крит. Так же эти фрагменты будут нужны в хард моде.
После убийства одного из механических боссов спавнится Spirit Biome. В нем есть новые мобы и новая руда, из слитков которой можно сделать очень много разных предметов.
В первой фазе Босс будет вас таранить и кидаться шарами. Как обычно, чем меньше хп, тем чаще атаки и больше скорость.
В этой фазе он окружит себя фиолетовой сферой и будет хаотично перемещаться стреляя снарядами во все стороны.
Если не получается уворачиваться от босса, то пользуйтесь железной дорогой.
Из дропа с босса можно сделать множество аксессуаров и броню для стрелка-мага.
Самое время вспомнить про Infernon. Призывается в аду при помощи Pain Caller.
Как и большинство боссов имеет 2 фазы.
Босс некоторыми атаками и перемещением похож на Ancient Flier. Вместо Костяных Гарпий ему помогает бессмертный Infernus Skull, который каждые 8 секунд взрывается лезвиями. Может телепортироваться к игроку, но не может «ходить».
Босс имеет достаточно мало хп. но много урона. Если не получается уворачиваться пешком используйте железную дорогу, так как босс не сбежит.
Имеет 3 фазы, две из которых неуязвим.
В первой его окружают 4 сферы, которые имеют не много хп.
Когда умирают все 4, появляются две усиленные. Так же появляется иллюзия с 4 сферами, у которой гораздо меньше жизней, но она всё равно наносит урон.
После смерти двух сфер босс начинает получать урон.
На протяжении всей битвы стреляет быстрыми и медленными снарядами.
Босс имеет две фазы. В первой фазе босс будет телепортироваться каждые несколько секунд, стреляя лазерами в вас. Когда хп снизится до половины, босс (как и почти любой в этом моде) ускорится и начнет наносить больший урон.
После убийства Плантеры обновится Spirit Biom и Данж.
Предпоследний босс Спирит Мода: Атлас. Босс имеет огромное количество хп и урона, но не особо поворотлив, поэтому снова будем кататься вокруг него на вагонетке.
Я использовал всю ту же закольцованную арену 250×170 блоков. Скорость была 43 мили в час. При меньшей догоняли его руки, при большей я успевал проехать круг раньше, чем он развернётся. Соответственно его руки или тело находились на железной дороге, что не очень хорошо.
Вам нужно пройти всю эту цепочку боссов, чтоб открыть доступ к последнему боссу. Из всего этого мод изменил только Лунатика. Теперь он раскладывается на большее количество иллюзий во время чтения заклинания. Так же он, как VineWrath Bane призывает множество турелей.
Если тяжело убивать Лорда честным путем, используйте стратегию с медсестрой.
Bosses
The Spirit Mod adds 8 new bosses and 10 minibosses to the game.
5 bosses are pre-Hardmode, 3 are Hardmode. 9 minibosses are pre-Hardmode and 1 is Hardmode.
In Expert Mode, these bosses have more health and deal more damage. They also drop Treasure Bags, containing unique, Expert Mode-exclusive items.
Contents
Pre-Hardmode [ ]
Scarabeus [ ]
Scarabeus is an armored scarab with 1,700 health (2,250 in Expert Mode). It tries to dash into the player, and summons scarabs to attack them. It can be summoned with a Scarab Idol in the desert, during the daytime.
Moon Jelly Wizard [ ]
The Moon Jelly Wizard is a playful group of Moon Jellies with 1,600 health (2,560 in Expert Mode) that is intended to be fought after defeating the Eye of Cthulhu. It is summoned with a Dreamlight Jelly anywhere during the night. It rapidly dashes and dives at the player while casting various electric spells, as well as kicking out dreamlight bubbles and shooting Tiny Lunazoas at the player. Once defeated, the Moon Jellies hiding under its robes will flee as its hat falls to the ground.
The Moon Jelly Wizard drops a variety of weapons and armor pieces themed around the spells it casts during its encounter. It also drops the Cornucop-ion in Expert Mode, a classless weapon that can charge lightning bolts to be cast at nearby enemies for high damage.
Vinewrath Bane [ ]
Vinewrath Bane is a vine-clad monstrosity with 5,300 health (8,800 health in Expert Mode) split over both forms. It fires nature-themed projectiles at the player. It has 3,200 health (5,440 in Expert Mode) in its first phase, and 2,100 health (3,360 in Expert Mode) in its second phase. It can be summoned with a Bramble Tooth in the underground Briar biome at any time.
Ancient Avian [ ]
The Ancient Avian is a skeletal harpy with 3,100 health (4,960 in Expert Mode). It flies above the player and fires projectiles at the player. It can be summoned with a Feather Crown around Floating Island heights or by breaking an Ancient Egg that spawns in the Avian Islands nest.
Starplate Voyager [ ]
The Starplate Voyager is a galactic worm with 10,000 health (12,000 in Expert Mode). It fires electricity-themed projectiles at the player. It can be summoned with a Starplate Beacon at an Astralite Beacon in the Asteroid Fields.
Hardmode [ ]
Infernon [ ]
Infernon is an infernal demon with 13,000 health (26,000 in Expert Mode). He is summoned by using a Pain Caller in The Underworld. Throughout the fight he flies above the player, rarely swooping down and firing projectiles. After reaching half of its health, it summons the Infernus Skull. It then continues firing a variety of projectiles.
Infernon drops weapons themed around fire and the underworld, as well as Torment Shards, which can be used to craft the Pain Monger armor. It drops the Fiery Lash in Expert Mode, which causes enemies to be inflicted with On Fire! when you walk past them.
Dusking [ ]
Atlas [ ]
Atlas is a colossal rocky creature with 41,000 health (69,700 in Expert Mode). It shoots projectiles and summons Cobbled Eyes as its health depletes. It can be summoned with a Stone Fist anywhere, at any time.
Mini-Bosses [ ]
Beholder [ ]
Beholder is a mini-boss that occasionally spawns in Marble Caves after Eater of Worlds or Brain of Cthulhu is defeated. It constantly flies around the player and dashes at them, siphoning the player’s mana on contact and inflicting the Bleeding debuff. The Beholder will also randomly teleport and remain stationary while shooting ricocheting fireballs at them which inflict the On Fire! debuff.
Darkfeather Mage [ ]
Darkfeather Mage is a magical bird wizard that is found on the Surface at anytime after starting the Adventurer’s quest for the Darkfeather Visage. It flies toward the player while using a variety of green bolt attacks.
Fallen Angel [ ]
Fallen Angel is a holy angel that is found in Space in Hardmode. It attacks the player while flying by dashing at them four times. In Expert Mode, it inflicts the Cursed debuff on contact. After dashing, it releases a cluster of homing shooting stars at the player.
Glade Wraith [ ]
Glade Wraith is an overgrown wraith that is summoned by destroying a Wildwood Altar or using a Glade Wreath found in Briar Chests. It can also spawn naturally in the Briar. It attempts to fly towards the player and begins shooting leaves constantly, occasionally stopping to throw a barrage of Thorn Balls that bounce against tiles.
Haunted Tome [ ]
Haunted Tome is a possessed spell book that is found as a placed book in the Dark Sepulchre structures. It summons screaming skulls that are fired towards the player and also summons paper airplanes that are fired towards them.
Mechromancer [ ]
Mechromancer is a mechanic goblin that is found during a Goblin Army after Eater of Worlds or Brain of Cthulhu is defeated. He walks towards the player and summons Coil Drones that descend slowly before exploding on contact. After summoning the drones, he will fly above the player with Rocket Boots and leave behind damaging embers. After flying, he fires three homing rockets that inflict the On Fire! debuff.
Occultist [ ]
Occultist is an undead necromancer that spawns during a Blood Moon. It summons Zombies and Blood Zombies simultaneously while occasionally summoning Dark Grasps that inflicts the Obstructed debuff. When summoned enemies have low health, it will kill them one at a time and heal itself for each one killed.
Snaptrapper [ ]
Snaptrapper is a miniboss that rarely spawns in the Jungle after defeating the Eater of Worlds/Brain of Cthulhu. It uses a pounce attack that flings the player in the direction it pounces towards. If it is out of reach of the player, it will spit moss balls towards them, which have a chance to inflict the Poisoned debuff.
R’lyehian [ ]
R’lyehian is a purple tidal spirit with 2,800 health (5,600 in Expert Mode). It flies and fires a multitude of projectiles. It spawns at the end of the Tide event in pre-Hardmode.
Snow Monger [ ]
The Snow Monger is an enormous robotic machine controlled by a Penguin that spawns during the Frost Legion. It floats above the player, shooting ice blasts, ice beams, and lunging at them. It has 5600 health (11200 in Expert Mode) and cannot be summoned manually.
Guide:Mod Progression
This is a guide intended to give a rough outline of progression through the Spirit Mod. The mod adds several new points of progression and makes several changes to the base game’s mechanics as well, which will be mentioned throughout this guide.
Contents
Pre-Hardmode [ ]
Getting Started [ ]
The Player will start with the same basic tasks as a Vanilla Player would. The player may want to get basic wooden or ore upgrades to weapons and armor, as well as Life and Mana Crystals and basic Accessories before heading into the Briar Biome. The player also needs to build a base and NPC Housing in order to get basic NPCs and items.
The Briar [ ]
The Briar is the earliest biome that the Spirit Mod adds to Terraria. It has an interconnected, root-like cave system, with one main entrance near the surface. If the Player is struggling to find the entrance, they can look for hanging, glowing vines underground. You need to be careful when entering the Underground Briar, as the main entrance features a long, vertical and open area. Ropes, Platforms and Grappling Hooks may help avoid most fall damage.
Inside the Underground Briar, you’ll find multiple horizontal tunnels, in which you can find house-like structures, which will usually contain a Briar Chest and a Wildwood Altar. Destroying the Altar with any pickaxe or explosives will summon the Glade Wraith. This Mini-Boss drops 2 weapons that deal Melee and Magic damage, respectively.
Going further down, you will start finding Floran Ore, an Early-Game ore that can be crafted into Floran Bars when combined with Enchanted Leaves at an anvil. At the very bottom of the briar, there will be a small tunnel that’ll lead to a room with a flower. Interacting with this flower will summon the Vinewrath Bane Boss, however, This boss isn’t intended to be fought until later during Pre-Hardmode.
Early Bosses and Events [ ]
After getting your first upgrades, you’ll want to start fighting bosses and events. The first boss that the Spirit Mod adds is Scarabeus, a Desert-Themed Boss that can only be summoned during daytime. Scarabeus will not unlock major events or bosses, however it will drop Chitin and some useful gear. For Tips on the Scarabeus fight, read Guide:Scarabeus Strategies.
Around this time, it may be useful to destroy a Demon Orb/Crimson Heart, in order to allow a Goblin Army to invade and cause the Arms Dealer to move in.
The next boss you’ll want to fight is the Eye of Cthulhu. After defeating it, the Jelly Deluge Event may start happenning every night at Space, which will allow you to summon the Moon Jelly Wizard Boss, who drops many useful weapons. The Occultist will also start spawning during Blood Moons, which will drop weapons and accessories alongside large ammounts of Dreamstride Essence, a useful crafting material for weapons and armor.
With all of these upgrades, you may want to start preparing to fight the Eater of Worlds/Brain of Cthulhu.
Post-Evil Boss [ ]
After defeating the boss of your impurity biome, Enchanted Granite Chunks and Ancient Marble Chunks will spawn within their respective mini-biomes, which may be utilized in armor sets and weapons. The Beholder Mini-Boss will also start spawning in marble biomes.
You can also head back into the depths of the Briar in order to fight the Vinewrath Bane. at this stage, you may also want to fight the Ancient Avian, a Sky-themed Boss that can only be summoned manually near the Space layer. Movement accessories are essential for this fight, however the boss will drop useful weapons and two armor pieces focused on the Mage and Ranger classes.
Queen Bee can be fought anywhere at this stage of progression, and is essential for Summoners as well as dropping useful weapons for all other classes. After doing all of this, you’ll likely want to head to your world’s Dungeon Entrance and fight Skeletron in order to gain access to the Dungeon.
Your main objectives in the Dungeon will be to find useful items such as the Cobalt Shield or Shadow Key, as well as rescuing the Mechanic NPC and collecting materials like bones.
Late Pre-Hardmode and Hardmode Preparations [ ]
Once you get Dungeon upgrades, there are a few things you can do before defeating the Wall of Flesh and going into Hardmode. Firstly, you may want to defeat the Tide Event, which can be manually summoned at the Ocean. This Event has it´s own Mini-Boss, the R’lyehian, as well as lots of weapon drops and the Stream Scale, a crafting material used for a Mage armor set. This event gains new enemies, buffs and drops up until all Mech-Bosses have been defeated.
All classes, but particularly Summoner may want to travel to the Underworld to collect Slagstone, a crafting material used to make powerful weapons (such as the Slagtern Staff) and the Slag Tyrant armor, the best sentry-focused armor in Pre-Hardmode, however Bee armor is better for people who don’t use sentries.
Melee players can go into the Underground and Cavern snow biome to mine Cryolite ore, which can be used to make the Cryolite armor set, a powerful Melee set. It can also be crafted into Magic and Ranged weapons.
The last boss available before defeating the Wall of Flesh is the Starplate Voyager. It can be summoned at an Astralite Beacon in the Asteroid Field. It drops Astralite Shards, which can used as a material for multipe weapons throughout the game, as well as the Astralite Armor set, a powerful Ranger set.
At this point, the player should be able to defeat the Wall of Flesh by throwing a Guide Voodoo Doll into lava and convert the world into Hardmode.
Hardmode [ ]
The hardmode bit in this guide will not come until the hardmode overhaul comes out, please be patient for it.