teams код ошибки 80080300
Hello. As soon as I start Microsoft Teams I get the following view. Sign out doesn’t work either (nothing happens). Looking forward for help. I need teams to participate in online lessons at my university as well as for business.
Report abuse
Replies (6)
Thanks for providing screenshot. May I know whether this issue happen on both using Teams desktop and Teams web client?
If you are using Teams desktop client you may try to use the Teams web client (https://teams.microsoft.com) via Incognito/InPrivate browsing window with latest Chrome/Edge Chromium to check this issue.
If it happen when using desktop Microsoft Teams on Windows OS please clear local cache for desktop Microsoft Teams to troubleshoot this issue, you may refer to the steps below to clear the local cache for Microsoft Teams.
• Quit Microsoft Teams if it shows on the status bar.
• Copy and paste the following location (%appdata%\Microsoft\Teams) into File Explorer.
• Delete contents of the entire folder.
• Restart Microsoft Teams.
You may also delete stored user credentials in the Credential Manager via using Control Panel in Windows.
Moreover, if the steps above doesn’t help, please create a new Windows user account and performing a clean install the Teams application program to see whether the problem still occurs.
Your patience and cooperation are highly appreciated. Have a nice day and stay safe!
———————
* Beware of scammers posting fake support numbers here.
* Kindly Mark and Vote this reply if it helps please, as it will be beneficial to more Community members reading here.
Report abuse
3 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
Microsoft Teams Error- 80080300
From so many days i can’t login in teams.it is saying «we’re sorry-we’ve run into an issue».Pls Help.
Yatharth
Report abuse
Also, clear cached MS Teams login password from credentials manager:
1. Open the Credentials Manager (Control Panel > User Accounts > Credential Manager)
2. Select Windows Credentials
3. Under Generic Credentials, you will see one called: msteams_adalsso/adal_context_segments.
Also, any credentials entry with «MicrosoftAccount:user=» keyword
4. Delete them
5. Sign out and Sign-in again
6. Try accessing Ms teams app again
Report abuse
6 people found this reply helpful
Was this reply helpful?
Sorry this didn’t help.
Great! Thanks for your feedback.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback, it helps us improve the site.
How satisfied are you with this reply?
Thanks for your feedback.
I’m Nik, an independent advisor here to assist you with this issue.
To narrow down the issue, please check if you see a similar experience on MS Teams web app.
Go to access ‘Teams Web App’ https//teams.microsoft.com, use «Use the web app instead» option to open teams in a browser and check the outcome. It will help to isolate the issue with the desktop app.
If the issue is specific to the MS Teams desktop app, then try clearing app cache by these steps and try again:
https://www.uvm.edu/it/kb/article/clearing-team.
If you still see the issue, please disconnect any external devices(e.g. Display monitor; camera, headset etc.) and try again.
Please let me know the outcome, and I’ll further look into this.
Disclaimer:
Note: Link shared in this conversation is a non-Microsoft website. The page appears to be providing accurate, safe information. Watch out for ads on the site that may advertise products frequently classified as a PUP (Potentially Unwanted Products). Thoroughly research any product advertised on the site before you decide to download and install it.
Код ошибки 80080300
Сообщение о нарушении
Ответы (6)
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
Переведите суть того, что они там нашли. Я ведь могу и про японскую ветку так же сказать. попробуйте в ихних кракозябрах разобраться.
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
1. Откройте командную строку от имени администратора и наберите последовательно:
dism /online /cleanup-image /restorehealth
Затем перезагрузите компьютер и откройте программу PowerShell. (аналог командной строки). Там наберите команду:
Если не помогло, попробуйте так:
1. Выйти из учётной записи Microsoft и зайти под локальной.
2. Переименовать папку Comms в Comms.old. Она скрыта и находится C:\Users\Имя Пользователя\AppData\Local.
3. Перезагрузиться и войти под учётной записью Microsoft.
4. Удалить папку Comms.old.
Сообщение о нарушении
1 пользователь нашел этот ответ полезным
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
Облом с самого начала:
C:\WINDOWS\system32>dism /online /cleanup-image /restorehealth
Cистема DISM
Версия: 10.0.10240.16384
код ошибки 0х80080300
Сообщение о нарушении
Ответы (4)
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
у меня кабельный интернет, и активированная 10, но появилась эта проблема, не в магазин зайти, и с аккаунтом проблемы.
Сообщение о нарушении
Был ли этот ответ полезным?
К сожалению, это не помогло.
Отлично! Благодарим за отзыв.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв, он поможет улучшить наш сайт.
Насколько Вы удовлетворены этим ответом?
Благодарим за отзыв.
Добрый день, bamgram и Viktor Maskov!
Спасибо за обращение в Microsoft Community.
Рады помочь с ошибкой 0х80080300, которая у Вас возникает при открытии приложений.
Пожалуйста, уточните: Какие проблемы с учетной записью? Проверьте, возникает ли проблема, когда Вы заходите на другую учетную запись Microsoft.
Также проверьте, что на Вашей системе стоит правильное время, часовой пояс и местоположение.
Если проблема по-прежнему не решена, выполните следующую команду:
В поле поиска введите командная строка, щелкните ee правой кнопкой мыши и выберите команду Запуск от имени администратора.
KB5003169 causes some Office 365 apps to not work anymore
What is the most annoying thing that could happen after we successfully install a Windows update? If you were thinking about errors, you guessed correctly.
After installing the most recent Windows update, things went south for some of the users, as some of their applications refused to work.
Error 80080300 after installing KB5003169
According to Microsoft, the May 11 cumulative update for Windows 10 is causing some abnormal behavior with some of the apps that we use on a daily basis.
After installing KB5003169, users that are running Windows 10 1909 are unable to sign in to some of the Microsoft 365 desktop client apps.
When trying to connect to Microsoft Teams, OneDrive for Business, or Microsoft Outlook, most of them are prompted by the error text 80080300, or “We ran into a problem. Reconnecting…”.
As frustrating as it might be, this is not the first time that applications go haywire after a Windows 10 update, so rest assured that the solution is right around the corner.
How can I fix error 80080300?
Thankfully, the way to fix this issue is as simple as restarting your PC, because that’s all you have to do. Simply restart it again, even if your device already performed this action after installing the update.
If this doesn’t work for you, Microsoft recommends a workaround for this issue that involves rolling back the update, while they are still investigating the root cause and coming up with an ideal way to deal with it.
If you don’t want to go through this entire process and would rather just wait for a fix patch, you can still use the web or mobile versions for these apps, unaffected by this error.
Have you encountered this problem after you updated your operating system? Let us know in the comments section below.