эффект утомления в майнкрафт на английском
Minecraft Effect List (Pocket Edition)
In Minecraft Pocket Edition (PE), you can give a player a status effect for a certain length of time that is either helpful or harmful. Each effect has a name and ID value assigned to it. You can use these effect values in the /effect command.
Here is an interactive list of all effects for the latest version of Minecraft Pocket Edition that can be searched.
TIP: If you are not running Minecraft Pocket Edition (PE), try one of our other versions:
(Enter a value in the field above to find effects in the table below)
Icon | Status Effect (Minecraft ID Name) | Description | ID | Version |
---|---|---|---|---|
Absorption (absorption) | Adds yellow Absorption health hearts | 1.0.5 | ||
Bad Omen (bad_ omen) | Causes a group of hostile mobs to attack when a player with Bad Omen enters a village | 1.11.0 | ||
Blindness (blindness) | Creates a thick black fog | 1.0.5 | ||
Conduit Power (conduit_ power) | Improves visibility and mining speed underwater, and adds ability to breathe underwater | 1.5.0 | ||
Fatal Poison (fatal_ poison) | Does damage every 1.25 seconds (can kill player) | 1.2 | ||
Fire Resistance (fire_ resistance) | Immunity to fire, lava, and direct hits from fire balls | 1.0.5 | ||
Haste (haste) | Speeds up how fast you break blocks | 1.0.5 | ||
Health Boost (health_ boost) | Adds additional hearts to your base health | 1.0.5 | ||
Hero of the Village (village_ hero) | Receive discounted trades from villagers after completing a Raid | 1.11.0 | ||
Hunger (hunger) | Depletes food meter | 1.0.5 | ||
Instant Damage (instant_ damage) | Damages instantly | 1.0.5 | ||
Instant Health (instant_ health) | Heals instantly | 1.0.5 | ||
Invisibility (invisibility) | Invisible to others | 1.0.5 | ||
Jump Boost (jump_ boost) | Jump higher | 1.0.5 | ||
Levitation (levitation) | Player will involuntarily float upwards into the sky and continue to rise | 1.0.5 | ||
Mining Fatigue (mining_ fatigue) | Slows down how fast you break blocks | 1.0.5 | ||
Nausea (nausea) | Wobbles and warps what you see in the game | 1.0.5 | ||
Night Vision (night_ vision) | Increases brightness level to 15 (see better in dark) | 1.0.5 | ||
Poison (poison) | Does damage every 1.25 seconds (can not kill player) | 1.0.5 | ||
Regeneration (regeneration) | Restores half heart every 2.5 seconds | 1.0.5 | ||
Resistance (resistance) | Reduces all damage | 1.0.5 | ||
Saturation (saturation) | Replenishes food meter | 1.0.5 | ||
Slow Falling (slow_ falling) | Slows down how fast you fall and eliminates fall damage | 1.6.0 | ||
Slowness (slowness) | Decreases speed | 1.0.5 | ||
Speed (speed) | Increases speed | 1.0.5 | ||
Strength (strength) | Increases attack damage (melee attacks) | 1.0.5 | ||
Water Breathing (water_ breathing) | Breathe underwater without using up oxygen bar | 1.0.5 | ||
Weakness (weakness) | Decreases attack damage (melee attacks) | 1.0.5 | ||
Wither (wither) | Does damage every 2 seconds (can kill player) | 1.0.5 |
Definitions
Example of how to use an Effect
You can give a player an effect (ie: potion effect) that is either helpful or harmful by using the /effect command.
For example, you can use the /effect command to give the player DigMinecraft the effect called Fire Resistance for 30 seconds:
In this example, fire_resistance is the name of the effect and 30 is the number of seconds that the effect will last.
Other Effect Lists
Here are some other effect lists in Minecraft:
Эффект
Эффекты могут быть получены от употребления зелий, использования взрывающихся, оседающих зелий и стрел, еды, взаимодействия с мобами, при нахождении рядом с маяком и некоторыми другими способами.
Команда /effect накладывает эффекты на игроков и сущностей.
Содержание
Общая информация
Эффекты разнообразными способами воздействуют на игроков и мобов в течение некоторого времени (некоторые эффекты действуют мгновенно; если заставить игру применить эти эффекты более чем на 1 такт, они будут применяться каждый такт). С Beta 1.9-pre2 игроки могут посмотреть свои активные эффекты зелий в инвентаре, а с Beta 1.9-pre4 от игроков и мобов исходят спиралевидные частицы, цвет которых зависит от активных эффектов.
Одновременно может быть активно любое количество эффектов, даже противоположных по влиянию (например, эффекты силы и слабости). Нельзя получить несколько одинаковых эффектов в один момент времени, но если игрок получит эффект, больший или равный по уровню эффекту, который у него уже есть, новый эффект заменит/обновит старый. При попытке выпить зелье с более слабой версией эффекта, чем активный, зелье будет использовано, но не даст эффект.
Максимальный уровень эффекта — 256, минимальный — 1.
В команде /effect уровни нумеруются от 0 до 255 (У выдаваемого эффекта значение уровня больше на 1, в отличие от написанного в команде).
Список эффектов
Эффекты имеют два параметра: продолжительность и уровень, от которого зависит сила эффекта.