фоллаут 4 мод чистые поселенцы

Fallout 4 «Better Settlers / Улучшенные поселенцы [ 0.96 ]»

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. vIhB97a8r4WC9zOQPs9JlQ. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-vIhB97a8r4WC9zOQPs9JlQ. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка vIhB97a8r4WC9zOQPs9JlQ. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic

Автор: Thom293
Версия: 0.96
Язык: Русский
Автор перевода: Exotic

Подробное описание:

Мод затрагивает только ОБЫЧНЫХ ПОСЕЛЕНЦЕВ. Спутников, детей и поселенцев с именами он не затрагивает.

Детали изменений находятся ниже, но вам, скорее всего, будет проще посмотреть все на скриншотах.

Изменения, касающиеся всех обычных поселенцев.

Класс IV
Полный сет металлической брони + военная одежда + случайный военный головной убор + шанс на очки + бандана «хорошего парня» (4 варианта)
Оружие: только охотничья винтовка

Класс V
Полный сет металлической брони + военная одежда + случайный тяжелый военный головной убор + шанс на очки + бандана «хорошего парня» (4 варианта)
Оружие: только охотничья винтовка

Спаун происходит примерно в таких пропорциях: 55% Класс I, 15% Класс II, 15% Класс III, 10% Класс IV, 5% Класс V (Учтите, что в игре они по-прежнему будут назваться «Поселенцами», пока я не обучусь переименовывать их в соответствии с новыми классами)

Запланировано еще много, так что ожидайте обновлений этого мода.

История версий:

Установка:

Установите выбранный esp при помощи Nexus Mod Manager

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Better Settlers

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Better Settlers is a lore friendly mod that adds more than 240 new settlers to the vanilla settler selections. You can choose to stop there, or further OPTIONS to customize them to spawn with more lore-friendly changes to their equipment, gender ratio, stats, or mortality. DLC and no-DLC versions and many other options available.

Nexus requirements

Mods requiring this file

Author’s instructions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Translations available on the Nexus

Version 2.0

Now total 240+ settlers in Mainland levelled lists.
Now 40+ settlers in Far Harbor levelled lists.

Added Gender Ratio choice to Fomod (Mostly Female and Mostly Male)

Raised settler levels in Mortal Options to higher levels, to compensate for harder mobs in DLC.

Added Community Clothing and Accesory Pack choice to FOMOD. Now, YOU MUST DOWNLOAD Eli’s Armor Compendium (version 1.4 or higher) and Ponytail Hairstyles by Azar (version 2.5a or higher) from the Nexus and install them if you select this option. NO OTHER FILES ARE REQUIRED.

Removed all other CCAP Options for compatibility purposes. If you are already using the CCAP, DO NOT INSTALL THIS VERSION UNTIL YOU START A NEW GAME. OR YOU CAN BE DARING AND RISK IT. BUT IT MIGHT CAUSE LOTS OF NAKED PEOPLE OR CRASHES OR OTHER TOMFOOLERY.
The following files are NO LONGER REQUIRED FOR THE CCAP (I Always recommend AE and Armor Keywords, even though they are not required).

nsk13’s DX’s Shorts, DX’s Adventurer Outfits;
Elinaora’s Apocalypse Attire, Apocalypse Accessories, Rugged Outfits and Armor Collection;
Bordraw’s Hoodless BOS Scribe Hat.
Ascendia’s Patrolman Sunglasses (use the standalone version).
Armorsmith Extended merged patches for the above.

Version 1.1

Version 0.96

Version 0.95a

Version 0.9

Version 0.8

Version 0.7

Straight donations accepted

TWO VERSIONS: One requires Far Harbor and Nuka World. One requires only the vanilla game. Choose only one!

I highly recommend the OPTIONAL CCAP because the work they did is great (see new images).

NOTE: Even though you may see some skimpy clothing in the screenshots, there is no skimpy clothing in the mod.

Better Settlers uses no scripts, and the base option uses only vanilla assets for maximum compatibility.

Compatible with Sim Settlements and all other major mods I know of.

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. 4772 0 1458535336. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-4772 0 1458535336. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка 4772 0 1458535336. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic

————————————————————————————————————————————————————————————
Better Settlers is a lore friendly mod that adds more than 230 new settlers to the vanilla settler selections (for a total of 270+). You can choose to leave them with vanilla equipment and stats, or: It allows you the OPTION to make lore-friendly changes to their equipment, stats, or mortality. Other options include: mod-created equipment and hair (highly recommended), all female settlers, or raiders as settlers. All of these options are randomly generated when the Settler spawns, so no two settlers should be exactly alike.

If it matters, I made it with FO4Edit. Changelog is at bottom.

Load Order (IMPORTANT):
Better settles should go near the very bottom of your load order!

YOU MUST LOAD UNOFFICIAL FALLOUT PATCH BEFORE BETTER SETTLERS OR YOU MIGHT GET CRASHES.

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. 4772 1 1458535335. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-4772 1 1458535335. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка 4772 1 1458535335. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic

tai (turns off ai)
tcai (turns off combat ai)
tgm (toggles god mod)
spawn 00020593 40 (40 is the number of settlers it will spawn).

let them spawn and move away a little bit and do it again.

I normally spawn about 120 settlers at a time and go through and look at them to check for bugs. But you can use it to see the variety and make sure the ponytails and gear are showing up, etc. You can safely shoot the settlers and kill them to check their inventory.

Dont forget to tai tcai and tgm again or no one will move and you will be unkillable. 🙂


This will conflict with any mod that changes settler stats, or their levelled lists.

If you have bugs, fixes, suggestions, etc, please post comments and I will try to address.

I seriously recommend installing through the Nexus Mod Manager. The installation wizard guides you through the steps, and it minimizes the potential for future errors.

With Nexus Mod Manager (NMM):
1. Download the mod by clicking «Download with manager».
2. Activate the mod in Nexus Mod Manager

If you are using The Mortal Patches Or Heavy or Light Armor Patch, Or Raider, Female or Community Clothing Patches they must go after «Better Settlers» in your load order or it will not work.

Uninstallation
With Nexus Mod Manager (NMM):
1. Deactivate the mod by double-clicking it.
2. Mark the deactived mod and uninstall or delete it.
3. Uninstalling will take away equipment given to them, and might result in them having some (0) items in their inventory. This is a game function and not a bug. Other than being annoying, it is cosmetic only and will not harm your game.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Cleaner Lived-In Settlements

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Cleaner Lived-In Settlements is a lore-friendly settlement mod that removes most of the unwanted trash from all surfaces. It also makes many lore-friendly and opinionated trash objects scrappable in workshop mode, plus has a few more features to make them even more «lived-in».

DLC requirements

Mods requiring this file

Mod nameNotes
Red Sanctuary Vault Wall (formerly Sanctuary Rocket Wall)optional but recommended
Ultimate starlightvery useful for removing objects and interference

Credits and distribution permission

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

— Nexus Mods: Hosting mod
— Bethesda: Literally everything
— Ghozt03: Creating the mod

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Version 2.5.5

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.5.4

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.5.3

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.5.2

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.5.1

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.5

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.4

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.3

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.2.2

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.2.1

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.2

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.1.0

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.0.2

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.0.1

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 2.0

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.9

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.8

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.7

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.6

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.5

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.4

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.3

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.2

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.1

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Version 1.0

(view the infosheets through the articles page link for a full list of supported elements)

Premium membership donations accepted

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. KZ4Bpml. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-KZ4Bpml. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка KZ4Bpml. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
* Link to info-sheets

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. OTcWh3X. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-OTcWh3X. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка OTcWh3X. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
Cleaner Lived-In Settlements is a lore-friendly settlement mod that removes most of the unwanted debris, trash, papers, stains, and ugly plants from all surfaces. It makes many lore-friendly and opinionated trash objects scrappable in workshop mode, adds trash collections to scrap multiple pieces at once, cleans debris off shelves and tables, and cleans surfaces of rust and stains. All of this is done while optimizing precombines so that game performance is not sacrificed!
*Only objects inside the settlements’ borders are affected, not the entire cells. Objects outside the settlements’ borders are already added to the scrap-list, so mods that increase the settlements’ borders will allow you to reach and scrap these objects in workshop mode.

This is intended to give a more «lived-in» atmosphere, only cleaning up useless trash-like objects from the settlements. As you would most likely do if you planned on living there for quite some time. People normally want their residence to look nice, if not decent.

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. . фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка . Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
Keywords are used to locate objects inside the settlement’s cells, then trash-like objects are removed from inside the settlement’s borders. Immersion trash-like objects are left alone and added to the scrap list to be scrapped from the workshop mode in-game. Large piles of debris are grouped together, allowing for easier and less arduous scrapping. Debris-filled shelves and tables are swapped out for debris-less versions. Rust, moss, dirt, stain, blood, and indoor water decals are removed from structures and objects.
*Precombines are optimized. Most are still intact, but some are altered to remove debris objects while maintaining performance. For precombines that are altered, new precombine data is generated.

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. QwaKZmn. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-QwaKZmn. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка QwaKZmn. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
Currently, all 30 base game settlements, along with 6 DLC settlements (excluding Mechanist’s Lair) are supported. As well as 1409 newly scrappable objects.*
*To view a full list of supported settlements and newly scrappable objects, click here.

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. . фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка . Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
It’s compatible with other settlement-altering mods, just load this mod after them.
It’s sorta compatible with other scrapping mods.* Scrapping mods that alter the same objects will cause a soft-conflict due to the objects most-likely having a different component list. The game will use the scrapping mod’s component list that is last in your load order.
*This will not cause any game-crashing or performance issues, only the components you receive upon scrapping the objects.
*If you have any questions, feel free to ask on the «posts» page or email me at
[email protected]

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. 3HwPt8X. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-3HwPt8X. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка 3HwPt8X. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic
If you have a request for this mod or another, feel free to message me.

To give the best sense of immersion, install this mod after you’ve discovered all or most of the settlements.
This will give you an immersive role-playing feeling that you and your settlers cleaned up the place, rather than first discovering it that way.

Источник

Нанимаемые поселенцы / Recruitable Settlers

*Обновление 3.0.3:
— фиксы
— добавлен загрузочный экран

*Обновление 3.0.0:
— Теперь требуется DLC Nuka World
— Добавлено 8 новых поселенцев

*Обновление 2.2.1:
— Исправлены проблемы с текстурами.
— Обновлен перевод (правка описок и ошибок, изменено имя одного поселенца.)

*Обновление 2.2.0:
— добавлено 7 новых поселенцев
— теперь можно отследить еще не нанятых поселенцев через голодиск
— поправлен перевод и опечатки

Есть три вида добавляемых поселенцев:
Обычные: Такие же, как обычные ванильные поселенцы. Их можно пригласить в поселение без каких-либо дополнительных условий. Они не предоставляют никаких бонусов.
Хорошие: Чтобы нанять их, может потребоваться завершение квеста. Предоставляют небольшие пассивные бонусы для поселения (счастье, производство еды, увеличение прибыли).
Лучшие: Для найма требуется завершение задания и/или они находятся в высокоуровневой зоне. Предлагают услуги торговца 4 уровня, если им назначен правильный тип магазина.

Новые поселенцы будут иметь защиту по умолчанию, то есть они могут быть убиты игроком или взрывом. Этот параметр можно изменить с помощью специального голодиска с настройками, который можно найти на столе смотрителя убежища 111. Можно установить следующие типы защиты: бессмертный, защищенный (может быть убит игроком), смертный (может быть убит кем угодно).

Бонус:
Особые глаза, которые используются некоторыми добавленными нпс, могут быть использованы игроком (желтые и зеленые глаза синта, радиоактивные зеленые глаза)

Список поселенцев для найма и их местоположение:

P8-62
Место: Лaчуга к югу от Разведбункера Тэта
Требование: 20 уровень
Бонус: Выявляет лазутчиков синтов в вашем поселении

P9-23
Место: Закусочная «Друмлин» к северу от Подготовительной школы Восточного Бостона/недалеко от черного входа в Логово Механиста
Требование: 20 уровень
Бонус: Выявляет лазутчиков синтов в вашем поселении

Ядер Бадди
Место: Склад позади Бара «Клевер»
Требование: Взломать терминал + перк Эксперт по робототехнике ур.1
Бонус: +30 Счастья, раздает Ледяную Ядер-Колу
Заметка: Нельзя отдать команду, ведет себя как Пьяный Бадди

Джордж
Место: Лачуга на шоссе к югу от Альянса

Алиса
Место: Бар в Конкорде

Рик
Место: Клуб Бойлстона

Кэт
Место: Дом Марльборо

Герберт
Место: Одинокая часовня

Бетти
Место: Рынок Даймонд-Сити

Челси
Место: Маленький гараж к юго-западу от Банкер-Хилла

Гас
Место: лачуга к северо-западу от формоста Зимонджа

Старик Дженкинс
Место: Таинственные сосны
Бонус: +2 к собирательству (равноценно станции для сбора мусора)

Дженни
Место: атриум убежища 81
Требование: квест «Закуток»
Бонус: +10 счастья (равноценно клинике 1 уровня)

Послушник Арден
Место: Кафе студенческого городка
Требование: квест «Призыв к оружию»
Бонус: +5 защиты в поселении

Чарльз МакДермотт
Место: Релейная башня 0MC-810
Бонус: торговец 4 уровня (клиника)

Джимми Тадески
Место: разрушенный дом рядом с музеем ведьм
Требование: квест «Роковые яйца»
Бонус: торговец 4 уровня (оружие)

Лу
Место: Полицейский участок Квинси
Бонус: торговец 4 уровня (броня)

Джинкс
Место: внутри заброшенного дома рядом с Конститьюшн
Требование: квест «Последний рейс «Конститьюшн»»
Бонус: торговец 4 уровня (общий)

Дороти
Место: док позади Рыбного завода «Четырёхлистник»
Требование: квест «Здесь могут водиться монстры»
Бонус: торговец 4 уровня (одежда)

Жара
Место: лачуга к востоку от Потогонки

Санчез
Место: Снаружи Радиостанции WRVR

Z4-54
Место: лачуга к западу от хижины рейнджера

Джулия
Место: Средняя школа Мальдена
Требование: квест «Убежище 75»
Бонус: +2 к собирательству, +2 к производству еды

Фрэнки
Место: Гараж «Атомных Котов»
Требование: уровень 20
Бонус: +5 защиты в поселении

Кэрол
Место: Кратор Сияющего Моря
Требование: квест «Сияющее Море»
Бонус: поглощает радиацию окружающих союзников

Карл
Место: лачуга к северу от Аркджет Системс
Требование: уровень 20
Бонус: поглощает радиацию окружающих союзников

Хардинг
Место: Кафе Мистера Крышки (Ядер Мир)
Требование: квест «Звёздный диспетчер»
Бонус: +5 защиты

Коготь
Место: Арена «Ядер-Мобильчиков» (Ядер Мир)
Требование: квест «Сафари»
Бонус: +5 защиты

Молотилка
Место: Ядер-Аркада (Ядер Мир)
Требование: квест «Разборка в «Сухом ущелье»
Бонус: +5 защиты

Тина
Место: аптека Тины в Брэдбертоне (Ядер Мир)
Требование: квест «Мир свежести»
Бонус: +2 доход поселения

Чак
Место: Арьерсцена «Ядер-Тауна» (Ядер Мир)
Требование: уровень 25
Бонус: торговец 4 уровня (бар)

Тризм
Место: лачуга к югу от Сомервилл-Плейс
Требование: уровень 25
Бонус: Торговец 4 уровня (общий, Стая)

Рейнольдс
Место: в своем убежище к югу от здания Стрелков
Требование: уровень 25
Бонус: Торговец 4 уровня (общий, Операторы)

Векс
Место: заброшенный дом рядом с Красной Ракетой в Натике
Требование: уровень 25
Бонус: Торговец 4 уровня (общий, Адепты)

Требования:
Fallout 4

Несовместимость:
Нет данных о несовместимых модах.

Совместимость:
* Не должно быть проблем с совместимостью. Этот мод не редактирует уже существующие сценарии и задания. Он добавляет несколько новых нпс и квестовых диалогов. Несколько объектов были добавлены или перемещены в тех локациях, где находятся нпс. Мод был очищен с помощью FO4Edit.
* Совместимо с Better Settlers и Don’t Call Me Settler.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Busy Settlers

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Work stations and animation rugs to keep settlers busy.

DLC requirements

Mods requiring this file

Author’s instructions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Translations available on the Nexus

LanguageName
Spanish Author: AlfaloboTranslation into Spanish of Busy Settlers

Version 1.8

Version 1.7

Removed sorting by letters.

Added 5 happiness to stations.

Version 1.6

Added a «y» to workstations to sort them to the end of the list before the rugs.

-Soda Machine Dark
-Soda Machine Grape
-Soda Machine Orange
-Soda Machine Quantum
-Soda Machine Quartz
-Soda Machine Victory
-Soda Machine Wild

-Fence Wild Cheer
-Fish Weight Scale 2
-Wounded Sitting
-Primping
-Prisoner Shackles

Version 1.5

New animations rugs from Vault-Tec Workshop:

-Force Door
-Pommel Horse

Version 1.4

Added guard keyword to all stations and rugs, assigned settlers now stay all the time.

New robot work station from Automatron DLC.

New animation rugs from Automatron:

-Workbench Robot
-Robot Inspection
-Mechanist Reveal

New animation rugs from Far Harbor:

-Confessor Speech
-Fog Condensor
-Sitting Catatonic
-Gutting Fish
-Kneel Exe (changed name for spoilers)
-Feeding Fish
-Fish Weight Scale

Added no DLC versions for both files.

Version 1.3

Added 10 new animations, no dancing yet.

Removed junk production.

Added relaxation keyword, not assigned npcs should use them more.

They are invisible now, optional visible avaible.

Version 1.2

Version 1.1

Tired of your settlers doing nothing productive? Wanna build a cool chem lab medicine room, but your doctors just ignore your stations? Now you can assign them to workstations that they use daily. Also adds invisible rugs to perform animations.

18 work stations and 86 animation rugs, find them in resources>miscellaneous.

Workstations produce few junk, caps and happiness.

The player can use the rugs to perform animations too.

Optional visible rugs and no DLC version.

Workstations are for npc only, you can’t use them for crafting.

Settlers use them randomly just like every other furniture, if you assign them then they will stay there all the time.

If your settlers keep walking around and don’t wanna stay in the mats, use Stationary Scavengers

If you lost some of the vanilla menus then you can use Universal missing menus fixer

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. IgaLAGr. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-IgaLAGr. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка IgaLAGr. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic

фоллаут 4 мод чистые поселенцы. vvKtNB4. фоллаут 4 мод чистые поселенцы фото. фоллаут 4 мод чистые поселенцы-vvKtNB4. картинка фоллаут 4 мод чистые поселенцы. картинка vvKtNB4. Автор: Thom293Версия: 0.96Язык: РусскийАвтор перевода: Exotic



Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *