фоллаут 4 мод на придвен
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
If the Brotherhood of Steel can build an airship, so can you. Obtain the airship schematics and materials so you can get started building your own airship today!
DLC requirements
Mods requiring this file
Mod name | Notes |
---|---|
Institute Prydwen | |
Institute Rebuilt Prydwen | Requirements of this mod must be met BEFORE import |
Author’s instructions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Version 2.5
Version 2.4
Version 2.3
Version 2.2
Version 2.1
Version 2.0
Version 1.9
Version 1.8
Version 1.7
Version 1.6
Version 1.5
Version 1.4
Version 1.3
Version 1.2
Version 1.1
Straight donations accepted
Description
If the Brotherhood of Steel can build an airship, so can you.
Obtain the airship schematics and materials so you can get started building your own airship today!
Features
+Fully functioning personal vertibird.
+Movable interior settlement copy of the Prydwen.
+7 vanilla select-able locations to move the settlement.
+5 DLC select-able locations to move the settlement.
How do I use the vertibird?
Where are the schematics located?
Where can I build the airship?
Where can the airship travel to?
Note: These locations are only available if previously discovered.
1. Cambridge
2. Glowing Sea
3. Lexington
4. Quincy
5. Salem
6. Sanctuary
7. Spectacle Island
Locations included in ALL DLC version:
8. Acadia
9. Cranberry Island
10. Far Harbor
11. Nucleus
12. Nuka-World
I can’t see out of the windows.
Can you make it so I can build on the outside of the ship?
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Prydwen Quarters Deluxe Player Home (RU)
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Я превратил Кубрики «Придвена» в функциональный и стильный олдскульный дом.
DLC requirements
DLC name |
---|
Automatron |
Far Harbor |
Contraptions Workshop |
Nuka World |
Nexus requirements
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Я превратил Кубрики «Придвена» в функциональный и стильный олдскульный дом, стараясь уравновесить более высокий уровень комфорта с тем фактом, что комната втиснута в корпус военного дирижабля. Всё в камере имеет свое место и предназначение. Пространство не тратится впустую, но с точки зрения функциональности комната находится в световых годах от ванильной ячейки.
Для достижения этой цели потребовалось несколько компромиссных решений, поэтому ячейка немного глубже ванильной. Это был единственный способ включить станцию силовой брони и все другие верстаки, имея возможность сделать их легкодоступными и пригодными для использования.
Как попасть в Кубрики «Придвена»:
Ничего не изменилось относительно того, как вы получаете доступ к Кубрикам «Придвена». Вы всё равно должны завершить «Слепое предательство» (BOS302). Пока вы не завершите этот квест, дверь в камеру (на главной палубе Придвена) останется запертой.
Три дополнительных обновления доступны для покупки с терминала:
Витрина для статуэток: активируется, заменяя один из книжных шкафов рядом с столом.
Стойка для журналов (вмещает 20 журналов): активируется напротив верстаков.
Измельчитель мусора (разбивает хлам на базовые компоненты и переносит их в хранилище мастерской): активируется за станцией силовой брони, заменяя кучу мусора под ящиком с инструментами.
ВСЕ КУПЛЕННЫЕ ОБНОВЛЕНИЯ ЯВЛЯЮТСЯ ОКОНЧАТЕЛЬНЫМИ! Никакого возврата или обмена! Как только вы купите и активируете обновление, вы не сможете его деактивировать, поэтому убедитесь, что вы действительно этого хотите!
Миксер чудо-мяса: импорт из Столичной Пустоши. теперь в Бостоне!
Братство Стали известно своей склонностью к технологиям и гаджетам. Одним из таких приспособлений, которые они привезли из Столичной Пустоши, является Миксер чудо-мяса. С помощью этого изящного маленького устройства (и правильных ингредиентов) вы сможете сделать деликатес Столичной Пустоши, известный как Чудо-мясо кротокрыса!
ПРИМЕЧАНИЕ: Если вы используете мои моды «Пост наблюдения «Зулу» и/или «Убежище в метро», «Чудо-мясо», созданное с этими модами, будет иметь FormID отличный от чудо-мяса из этого мода, поэтому в вашем инвентаре будут дополнительные записи «Чудо-мясо», если вы сделаете мясо с любым из тех модов в дополнение к этому.
ОЧЕНЬ ВАЖНОЕ ЗАМЕЧАНИЕ ПО МАНЕКЕНАМ:
ВСЕГДА удаляйте ВСЕ предметы из манекена перед сменой пола. Если вы этого не сделаете, вы потеряете эти вещи НАВСЕГДА! Это ванильная проблема с манекенами, и та же самая проблема, которую они проявляют при сохранении их в мастерской. Вы были предупреждены!
Манекены DLC Contraptions имеют репутацию случайно не появляющихся при первом входе игрока в ячейку, в которой они находятся. Это ванильная проблема, которая может быть обнаружена в любом моде, использующем эти предметы, и не является эксклюзивной для этого. Лично у меня никогда не было такого, но я знаю другие моды и пользователей, которые испытали это. Если вы столкнулись с этой проблемой (в любом моде, а не только в этом), сохраните игру, выйдите на рабочий стол, перезапустите игру и перезагрузите сохранение. Это исправит проблему. Либо выйдите на рабочий стол, перезапустите игру и перезагрузите сохранение перед входом в ячейку и попробуйте снова.
Возможные конфликты:
— Очевидно, что этот мод будет конфликтовать со всем, что вносит изменения в ячейку Prydwen Quarters (PrydwenHull03).
— Wasteland Imports: помещает в ячейку три бутылки Aqua Pura. С этим модом они будут появляться на стульях у прилавка на кухне.
Требования:
Fallout 4
DLC Automatron
DLC Contraptions Workshop
DLC Far Harbor
DLC Nuka World
Prydwen Quarters Deluxe Player Home
Установка:
1. Скачайте и установите мод со страницы автора (смотрите требования выше)
2. Скачайте с данной страницы архив с переведённым esp-файлом, и распакуйте в папку Data игры, согласившись на замену файла.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Prydwen Player Home
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Makes the Prydwen a proper player home for your BOS play-through.
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Version 2.1
New Features
*Proctor Teagan now sells a wide variety of component shipments
Fixes
* Missing Items in Prydwen Workshops
—The implementation of sharing resources between the Prydwen Quarters workshop and the Boston Airport workshop was a failure. Activating one workshop necessitated activating the other workshop in order to have access to the workshop items. This is a problem, because you don’t get access to the Prydwen Quarters workshop until very late in the BOS storyline, effectively causing the share to fail.
—To fix this, I have gone back to the original setup with the Prydwen Quarters workshop and Boston Airport workshop being totally separate. All Prydwen workstations on the Main Deck are linked once more to the Prydwen Quarters, which uses its own resource container. In an attempt to offset the loss of provisioner network connectivty I added a single-fire script that adds all the scrap shipments to Teagan’s vendor inventory, in case you find yourself short components when crafting aboard the Prydwen.
—I left the full-settlement version of Boston Airport in the mod as I presume nobody would rather have the weird and limited vanilla version, but if you want that, feel free to open the mod up in FO4Edit and delete my changes yourself (just make sure you remove all your items from that workshop first).
Version 2.0
New Features
*The Prydwen Quarters workbench—and by extension, all workstations on the Prydwen—now share resources with the Boston Airport workbench.
— This provides resource access to your Provisioner network from the Prydwen (and vice-versa), provided you have a Provisioner assigned to the Boston Airport
* Added an Eat-o-tronic to the Mess Hall that will feed the player a Cram when activated
* Added functionality to the coffee makers in the Mess Hall to feed the player a coffee beverage that caffeinates
* Added two more resource-linked power armor stations to the cargo hold
* Replaced all the grody, stained beds with military-style bunks
* Added some more usefull stuff to the Mess Hall Officer’s counter (does not respawn)
Fixes
* Reworked implimentation of getting food/crop items from completing Teagan’s Feeding the Troops quest, increased/improved the items gained, and extended the time given to pick up the Foodstuffs to 9 in-game hours, and added warnings to remind the player to pick them up.
* Reworked the scripts for the junk boxes and the food coolers, so they should respawn more consistently.
Version 1.2
Version 1.1
The vanilla Prydwen is so close to being a great pseudo-settlement/player-home: it has every kind of workstation, some scrap, safe storage, a bed, vendors, a doctor, and doesn’t get raided. However, the workstations are not linked which doesn’t allow them to share junk resources, there’s no replenish-able source of scrap, food, or purified water.
This mod makes the Prydwen a highly functional player home for anyone doing a BOS playthrough from Knight to Sentinel.
READ STICKY IN COMMENTS BEFORE updating to version 2.1
Features
Big thanks to The White Collar Players for featuring PPH in their very cool Immersive Mod Series. Check it out!
Фоллаут 4 мод на придвен
21 362 Просмотров
4171 Загрузок
Версия 1.1
Размер 1,95 Mb
О моде:
Итак, чтобы построить дирижабль, для начала, вам необходимо купить чертежи. Находятся они у Проктора Квинлана в Придвене. Если же Придвен уничтожен, чертежи будут лежать недалеко от обломков вдоль береговой линии.
Чтобы безопасно построить новое поселение, автор советует рассмотреть остров Спектакл-Айлэнд.Так как только это место имеет достаточно большую ровную площадь.
После постройки, вы сможете использовать дирижабль в целях своего передвижного поселения, а также средства фаст тревела, которое доставит вас в:
В дирижабле есть возможность перелета на винтокрыле.
Установка: через установщик модов или следуйте инструкции ниже:
1. По пути «Мои документы/My Games/Fallout 4» находим файл Fallout4Prefs.ini и редактируем его: [Launcher] добавьте «bEnableFileSelection=1» (без кавычек)
2. Переходим в папку C:\Users\Имя пользователя\AppData\Local\Fallout4. Открываем plugins.txt. Добавляем в него новую строку с названием «ИМЯ.esp» после «Fallout4.esm» (без кавычек)
3. Сохраните и закройте.
4. Выделяем plugins.txt и правой кнопкой выбираем «Свойства» и отмечаем «только для чтения».
5. Добавляем выбранный вам esp в папку Data, что находится в корне Fallout 4
6. Выполните все, что сказано на странице Настройка fallout4.ini
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Yet Another Prydwen Overhaul
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
An overhaul for the Prydwen and Cambridge Police Station based on in-game lore and concept art.
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Version 1.0a
Version 1.0
Yet Another Prydwen Overhaul
I know what you’re thinking.. «But we already have several Prydwen overhauls. Why do another one?!» Well, those are great mods, but this is just my take on it. I wanted go by in-game lore available and concept art instead of just adding stuff for looks. I spent time studying NPC dialogue, reading everything I could find in and out of game, and also looking at schematics for real life rigid airships, submarines, and aircraft carriers. I wanted to make it look as believable as possible while still fitting the theme of the Fallout universe and with Bethesda’s concept and ideas for the ship.
So, let’s talk about what I’ve done here!
Also on Bethesda.net for PC/XboxOne
PC: https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4102123
XBoxOne: https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4102124
**Special note: This mod will be not be available for PS4. Sony has restrictions in place on mods that change precombine data files. I had to rebuild the precomb files to make this mod a reality and I cannot upload it for the PS4 due to this.
Using Agamemnon01’s Vertibird Travel From Prydwen mod (used per permissions and giving him all the credit for making this amazing piece of scripting wizardry), I have added a function to the flight deck and the Police Station roof to summon a Vertibird to fast travel from.
On the Prydwen Flight Deck, go to the small control room overlooking the deck and press the Recall button (big red button). You’ll get a pop up notice that you need to go inside the Command Deck and press the Recycle Land Arm button as well. MAKE SURE YOU DO THIS. If you don’t, it won’t work. The recycle landing arm button is on the right set of consoles down where Captain Kells is on the bridge. Then go back out, hop on your Vertibird, and use your PipBoy map to select where to go.
The Police Station one is far simpler. On the roof, attached to the side of the Deep Range Transmitter on the radio tower, is a red button. Press it and wait for the Vertibird to land.
Final note. make sure you’ve completed the Fort Strong quest before you try and do any of this. The Vertibird summon system is tied to the grenades that Maxson gives you after completing it. That triggers the entire system to start up. If you don’t. well, nothing happens and you’ll think it’s broken.
Install with the mod manager of your choice or drag/drop the ESP and BA2 in to your data folder. The ESP should be fairly low in your load order. This is due to the new precombine time stamp and previs data that needs to be activated with higher priority. if you load in to the interior cells and see missing walls, floors, weird flashes of light, then you have a mod that is overwriting this data. Try moving my mod closer to the bottom and see if it works and THEN send me a PM with your load order so I can see what’s up.
IF YOU ARE LOADING THIS MOD IN TO A CURRENT SAVE GAME WHERE YOU HAVE BEEN TO THE PRYDWEN PLEASE DO THE FOLLOWING:
Every time you enter a cell, the game saves data on lots of stuff inside. If you load this mod during a current playthrough where you have been to the Prydwen, please go to another interior cell and do a cell reset (wait for 30 days). You can use a bat file, search on Google for it, and that will increase game time and purge the cell buffers. That should fix everything that happens with floating Nuka Colas and other misc objects.
Glad you asked! I am still tweaking a few things and I have several other things in mind I want to do. I am planning on adding some interactivity between radiant quests and some special rewards on the ship. I also want to continue making changes to the Police Station and make it look better. Last, I would like to add some new recon stations around the Commonwealth that will act as very basic stop/recoup/workbench areas. These will unlock as the story progresses and I might have some player interaction through quests. This mod is kind of my little hobby and I will tweak and add things all the time. releasing updates when I feel they are ready.
I hope you enjoy your new Prydwen and let me know if you find anything strange or have suggestions!