фоллаут 4 мод ремонт замка
Fallout 4 «Восстановленный Замок 1.0»
Мод позволяет починить стены Замка Минитменов
1) желательно использовать установщик модов
2) (в ручную) распаковать содержимое в папку с игрой
-Открываем по пути documents/mygames/fallout4/ файл fallout4.ini
Добавляем строчки:
[Archive]
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\
Разрабы(игры)-ленивые сволочи нельзя было так сначало сделать.
random3355 А это всё в дополнениях ожидается. Нетерпеливый…
О круто ато раньше уходило много бетона чтобы залатать дыры бетонным фундаментом
predator999 Целиковыми стенами? Я летал блоками из хоммейкера, то еще удовольствие над сказать, а автор красавчег
как по мне дыры в стенах = заделанные вручную предавали замку некоторого пост апокалиптического шарма. всё таки ему 600 лет кажись, ещё британцы строили. а вот функция уборки наростов аки водоросли или мох или бог его знает была бы заманчивее
Jewelyn А вот с уборка вышел пшик.У меня стоит мод scrapeverything, но даже с ним какахи болотников не убрать. Кусты с виноградом на стенах разбирает, в яйцекладки ни в какую
Doberrman699 в чём проблема удалить какахи через консоль?
Daredevil8442 А тут как сказать.есть ли смысл? Если их якобы собирают, то мы имеем противоречие есть минитмены в замке, нет какашек,они малость disable.и все, у народа когнитивный диссонанс😁 че собирать то,генерал,где вранье болотников? 😁
Doberrman699 грядки им построй пусть мутафрукты собирают) а то клешни повыростают от мяса болотников, или кто там у тебя))
Богомазов Николай Ты ще и крышу захерачил😁
Doberrman699 А то, ток немного недоделал её, надъедает вся эта возня. А по поводу кладок они со временем удалятся сами, тоже не мог, потом пришёл смотрю а их нет, жители постепенно всё убирают сами, подожди немного.
Богомазов Николай Я кстати замок без квеста взял.интересно как теперь сюжет повернется😒
Богомазов Николай А насчет крыши, хоммэйкер, там кирпичные здания с УГЛАМИ.может без дыр и получится
Ща посмотрим. Всё работает, ток правда завал/насыпь от щебёнки, где угол ставить, осталось, вот бы и его убрать.
Богомазов Николай Это по мини квесту.
Всё работает отлично. Спасибо.
Вот это Да!Ура!Ура.Оч,оч хорошо.
NEO2041 Скорей всего у тебя при строительстве с чем-то конфликтует, удали или передвинь подальше (потом вернёшь на место), рядом объекты. У меня такая же хрень была, 10 минут мучился пока не просёк это. Могут мешать как провода, так и переходники если на стенах установлены, ещё чтобы не было на этих местах жителей и других вещей, и если мод на роботов охранников стоит то и их тоже нужно отодвинуть, они так же мешают с установкой. Ещё попробуй покрутить ( сначала с одной стороны, потом поверни и попробуй поставить другую сторону). Jewelyn консоль, наводишь на объект, щёлк левой кнопкой мыши, в твоём случае это «наросты, водоросли, мох (мусор на полу и на стенах), или бог его знает, была бы заманчивее». Появляется ID, пишешь «Disable» и ву а ля оно исчезает, почаще перед этим сохраняйся. Ещё можно восстановить то что удалил, если конечно адрес ID ещё не изменил, командой «Enable». Надеюсь вам помогло.
Смотрел в кирпичных зданиях?
FENIX0345 Да и ко всему стык у полов потолков в мейкере с большим количеством положений, можно сыграть на этом
мод конечно интересный, но вот теряется изюминка замка.. мусор от стен есть и стены есть) откуда тогда мусор от стен взялся, как по мне так лучше обычными стенами восстановить, будет хотя бы видно что замок был разрушен а минитмены восстановили. кстати эти стены) у нас вот кирпичи в сседнем доме в стене меняли, так там разница в цвете) а тут прям идентичная стена а замку несколько сот лет)) не логично)
или у меня он не работает или я тупо не могу найти его. в каком разделе эти кубики находятся? вижу что спешил а конкретнее.
San-Chez в спец постройке где пушку делать а меня там находится.
Богомазов Николай да все появилось. спасибо. я просто задание на арсенал не выполнял вот и не было)
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Castle Walls Repaired Ultimate Vanilla Edition
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Complete Vanilla Rebuild of the Castle to include Walls, Landscape, Armory and Entry point. No more lose blocks sticking out of repaired walls..Rubble piles removed..New entry point. Start with a new or current game.100% game and story line compatible
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
I would like to give a special thanks to DeathLeopards for his patience and always being there with a helping hand, Please do yourself a favor and check out the project he and his colleagues are putting together.
LIBERTY HELL
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Thanks and I hope you enjoy
Castle Walls Repaired: Ultimate Vanilla Edition: Complete Vanilla Rebuild of the Castle to include Walls, Landscape, Armory and Entry point.
No more lose blocks sticking out of repaired walls..
Rubble piles removed..
New entry point
Start with a new or current game.
Compatibility: No known mod conflicts, with that said,running this mod in conjunction with another Castle mod may have strange
effects or conflicts.
Bugs:
New Game:No known bugs when starting a new game.
*The navmesh may be low in some areas.
NOTE/FIX : If you’re using Scrap Everything by shadowslasher410, there is a patch that fixes items sinking into the ground in places that have cement flooring.
Under:
«OPTIONAL FILES
*Building Placement Fix
«https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5320/?tab=2&navtag=https%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D5320&pUp=1
*Some items will not be placed correctly on shelves and some armory objects
will not have transferred to new armory area..
Warning: As a mod user (before CK) I found it frustrating when some walls,items etc. were not scrap-able and I was not afforded the chance to try an idea out, with that said I left much of this mod scrap-able, so scrap at your own risk, I would personally move pieces out of the way before I scrapped to see if what I wanted to achieve was possible before I scrapped..
Installation: Install with NMM
Manuel Installation: Place esp in Data folder
Load Order: Place at end of load order above scrapping mods
Alternate ver 1.1 has been posted under Optional File.
Includes a front door on the main entrance
Road extended to diner ruins
Dirt mound in S.wall as well as conc. floor corner sticking out of S wall removed
Scrap-able crows nest added to N wall
Armor Smith room,the armor wb moved to the room w/stairs leading to main entrance wall as well as a few other improvements to that structure.
Many other minor improvements
Other Mods by Wonimal:
Mystic Pines Settlement With Overpass Lift
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/30545/
XBox
https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4057593
General Atomics Galleria and Bowling Alley Settlements:
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/30249
https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4055787
Xbox
https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4055788
I would like to give a special thanks to DeathLeopards for his patience and always being there with a helping hand, Please do yourself a favor and check out the project he and his colleagues are putting together.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Rebuilt version of the Castle. Fully effective and heavily defended.
Minutemen approve this message.
DLC requirements
DLC name |
---|
Wasteland Workshop |
Far Harbor |
Contraptions Workshop |
Vault-Tec Workshop |
Nexus requirements
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
My own version of a full minuteman playthrough fortress. Things are going better this time, stonewalls have been rebuilt and they even brought some steel to the edifice. The settlement workshop capacity has been moderately increased, at least to build what i have planned to. Usually i increase the workshop capacity until the game starts lagging, two and half vanilla’s (903 objects to be precise). I don’t use anything that messes up with precombines, i build only on vanilla foundations so anyone can download and profit. The Castle is fully functional, it has tons of water, food, beds (one should add some if he’s planning to have 30+ settlers though), merchants and of course, plenty of defense. Sadly it has no secret door but it definitely has a lift (for some reasons, all my settlements have one or the other. ).
Many requirements aren’t mandatory, but all mods i’m using are always useful at some point. AWKCR is always needed for one reason, i build its specific workbench in many settlements. Same story for WATM, i use its workbench to be sure i only recruit far west minutemen to populate the area. Locksmith isn’t mandatory at all but i use it to lock doors and containers, it can be really helpful to help defending or just preventing your containers from being robbed by utterly dumb settlers (or even companions). I have no idea about how transfer settlement handles such thing so don’t panic if doors are stuck, maybe you need this mod.
Thanks for downloading and feel free to comment if some things are broken or even could be improved.
Light/shader mods i’m using on the screenshots:
Enb PRC (tweaked Hazmat preset), NAC climate overhaul, ELE Fo4 and ultra exterior lightning, Brighter Setllement lights (dim option if i ain’t wrong, i never use the bright options) and Brighter Wasteland Workshop Lights.
Edit. added the awesome Workshop Decoration Pack as a requirement. I missed this one.