фоллаут нью вегас моды на монстров
Monster Mod 10a LoreFriendly Edition
14 изображений
Описание
Итак, у вас перед глазами довольно известный мод, но представленный в несколько иной реинкарнации и с грамотным переводом.
Особенности мода:
— увеличение разнообразия существ на пустоши Мохаве путем добавления новых, существ, имеющих новые модели, уникальные характеристики. (более 150 вариаций)
— новые предметы потребления.
— есть шанс, что застрелив гуля, он потом оживет и продолжит вас атаковать (если у него остались ноги и голова)
— MCM-меню для настройки многочисленных особенностей появлений существ.
— Перевод названий существ не всегда дословен, но максимально приближен к вселенной Fallout.
— Убраны из списков Спауна существа, не вписывающиеся в мир Fallout (ожившие скелеты, зомби, хазры, гигантские тарантулы и т.п.)
— Вшиты патчи ребаланса, подправляюшие статы существ, приближая их к оригинальным значениям.
— Убраны флаги респауна у подавляющего большинства существ. Это означает, что теперь не стоит бояться о снижении стабильности на локациях Мохаве.
— Ресурсы запакованы в BSA с максимальным сжатием, что сэкономит вам место и просто более удобно.
Установка:
Распаковать содержимое архива в корневую папку вашей игры.
Создайте аккаунт или авторизуйтесь для скачивания файла
3. Атака рейдеров (то же самое что и атака супермутантов, только появляются по 6 штук)
4. Стычка Легиона и НКР (с одно стороны появляются легионеры, с другой нкр и начинаю воевать, можете помочь кому нибудь, а можете просто смотреть)
5. Атака техноразбойников (их создал с нуля как дань памяти старому доброму фаллоут 2 тактик, там были такие ребята) Продвинутое вооружение, появляются с роботами.
Вообщем наслаждайтесь)
Мод не требует никаких дополнений, кроме оригинальной игры. Подключайте после руссификатора
Надеюсь что подобная система спауна монстров будет в Фаллоут 4, если нет, то я обязательно ее сделаю)
Что нового в Версии 1.2:
Добавил возможность изменять радиус респауна в МСМ.
Провел оптимизацию появления монстров: теперь они появляются не одновременно, а группами, если количество монстров установлено выше 25.
Режим «Жара на пустоши» будет выпадать гораздо чаще атак монстров.
Исправил мелкие ошибки.
Касадоры на пустоши будут появляться гораздо реже чем раньше, а так же вам будут попадаться муравьи и огненные муравьи.
Что нового в Версии 1.3:
Свершилось. Я довел систему спауна монстров до совершенства, больше рандома, больше хардкора, меньше глюков! В версии 1.2 я ввел фильтр спауна, чтобы монстры появлялись не огромной толпой, а группами, в версии 1.3 я довел эту систему до ума, получилось очень круто. Мод из дикого месива превратился в осознанный стратегический экшн, стал интереснее и еще меньше нагружает систему. Теперь я абсолютно доволен системой спауна, в следующих версиях буду прорабатывать логику появления, так чтобы монстры появлялись осознанно в зависимости от района пустоши.
И еще одно нововведение состоит в том, что после каждой атаки рейдеров, супермутантов, технорейдеров, нкр+легион, 100% наступает Жара на пустоши.
Fallout: New Vegas «Monster apocalypse 1.3.1»
4. Стычка Легиона и НКР (с одно стороны появляются легионеры, с другой нкр и начинаю воевать, можете помочь кому нибудь, а можете просто смотреть)
5. Атака техноразбойников (их создал с нуля как дань памяти старому доброму фаллоут 2 тактик, там были такие ребята) Продвинутое вооружение, появляются с роботами.
Вообщем наслаждайтесь)
Мод не требует никаких дополнений, кроме оригинальной игры. Подключайте после руссификатора
Надеюсь что подобная система спауна монстров будет в Фаллоут 4, если нет, то я обязательно ее сделаю)
Что нового в Версии 1.2:
Добавил возможность изменять радиус респауна в МСМ.
Провел оптимизацию появления монстров: теперь они появляются не одновременно, а группами, если количество монстров установлено выше 25.
Режим «Жара на пустоши» будет выпадать гораздо чаще атак монстров.
Исправил мелкие ошибки.
Касадоры на пустоши будут появляться гораздо реже чем раньше, а так же вам будут попадаться муравьи и огненные муравьи.
Что нового в Версии 1.3:
Свершилось. Я довел систему спауна монстров до совершенства, больше рандома, больше хардкора, меньше глюков! В версии 1.2 я ввел фильтр спауна, чтобы монстры появлялись не огромной толпой, а группами, в версии 1.3 я довел эту систему до ума, получилось очень круто. Мод из дикого месива превратился в осознанный стратегический экшн, стал интереснее и еще меньше нагружает систему. Теперь я абсолютно доволен системой спауна, в следующих версиях буду прорабатывать логику появления, так чтобы монстры появлялись осознанно в зависимости от района пустоши.
И еще одно нововведение состоит в том, что после каждой атаки рейдеров, супермутантов, технорейдеров, нкр+легион, 100% наступает Жара на пустоши.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Monster Mod
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Many new creatures, some you have never seen before.
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
Author notes
Please message me before using the assets in this file as some of them are not mine to give permission
File credits
steelhardburger for the eyebot and hover bot base nif and texture
elveon for the spider nif and tarantula texture
mikal33 for the giant spider texture
sesom for iguana base nif
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=13537
DVAted for the sand lizard texture and normal
tumbajamba mutant and cadaver ghoul nifs
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=7201
sharmonyx horror muties, spike and wolf tex base
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=14964
CIB for the awesome ghoul,mutant, and dog skeletons
crushoverwrite for insects
puce moose for exploding robot script
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=35015
harderman for the ghoul, and spawn scripts
gsc game world for stalker critters
corehound for the anim kf’s
Quetzlsacatanango for the rigged geckos,hell beasts,werewolf,moleman,alphasentry,eyebot,khazra,parasite,alien rig, fev horror fix, and lurk warrior
Andersh for the base tyranid nif and tex
Alien Slof for alien textures
opethrockr55 and _Alien_ for tech aliens
id2301 for fev tex
reogenaga for the killer zombie sounds
If I missed someone let me know
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Version 10b
Version 9
Created by Dogtown, re-uploaded by Ironman5000
Description
Adds many new creatures to the game integrated through the spawn levelled lists.
Now I dont mean red, blue, and orange versions of the default creatures, I mean theres 130 creatures that you have never seen before or they have a new model and texture making them unique, including their stats.
What this means is you will always get something to spawn, just not 20 of them. I did this for a reason, its still a challenge with the spawn chance maxed instead of your computer trying to proccess a spawn count so high it blows up your computer. I also set the the respawn time to 2 days instead of 3.
«ALL CREATURES SET TO RESPAWN»
And I do mean ALL, except for quest creatures and the such.
«ENCOUNTER ZONES RESET»
This means those areas that you went in and wiped out all the creatures, well that was it they dont come back. But now they will.
Theres a chance that if you shoot down a ghoul but he still has his head and legs, he might stand back up and come at yah for another bite. Also there are new night spawns, creatures that only come out at night, like Werewolves. The new ghoul and night spawn scripts are from «Harderman» check out his work here
Its those pesky fussion batteries they tend to become unstable when hit with automatic fire. It might take a couple seconds but then watch out, they explode in a variety of different ways too, fire, plasma, shrapnel, who knows.
speaking of robots there are 3 new droids added to the robot family that carry some new weapons that can be looted and are playable, 6 weapons total.
Compatibility
Theres a lot of good mods out there that are heavy into NPC’s and factions so this mod only deals with creatures so as to not cause conflicts, but keep in mind that it will conflict with other creature mods APART from Monsters Wars by Ironman5000 which work perfectly together.
The AWOP-Monster Mod merge patch gives many AWOP creature bosses new models and textures, it also adds all the creatures from Monster Mod to the underground areas.
NEW OPTIONAL «ALIEN» and «TERMINATOR» ESP FILES
Did ya beat the game and ya want to spice up your second play through?
Get one or both optional esp’s that will add T-800 Terminators and or Aliens to the Mohave,
WARNING! these guys are really tough so be ready for a fight, there is even a Queen Alien that will show up once you are above level 10.
«AWOP Monster Mod RUMBLE ZONES»
Get the latest from AWOP, THE RUMBLE ZONES adds even more areas to the Mohave
Dark eerie tunnels infested with Monster Mod creatures, (watch out for little Timmy)
find it here:
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=41682
Theres also an optional file for IWS that allows IWS nonviolent creatures to spawn, this file
is not needed to run both mods, just be sure MoMod is below IWS in the load order
that goes for if you use the optional file or not
I just added an optional «Relacer» file for the people who dont want spiders
soon there will be a new esp that will give an ingame menu that allows more choice in the
creatures you want
If you install for a new game the creatures will be readily set to spawn by default, but if you install during a current play you will need to install then wait indoors for 4 days to ensure all spawns reset to cater for the new monsters.
Credits
steelhardburger for the eyebot and hover bot base nif and texture
elveon for the spider nif and tarantula texture
mikal33 for the giant spider texture
sesom for iguana base nif
DVAted for the sand lizard texture and normal
tumbajamba mutant and cadaver ghoul nifs
sharmonyx horror muties, spike and wolf tex base
CIB for the awesome ghoul,mutant, and dog skeletons
crushoverwrite for insects
Zenl for spike
puce moose for exploding robot script
harderman for the ghoul, and spawn scripts
gsc game world for stalker critters
corehound for the anim kf’s
Quetzlsacatanango for the rigged geckos,hell beasts,werewolf,moleman,alphasentry,eyebot,khazra,parasite and alien rig
Andersh for the base tyranid nif and tex
Alien Slof for alien textures
opethrockr55 and _Alien_ for tech aliens
id2301 for fev tex
Hallo an alle deutsch Sprechenden, der Link hier drunter führt euch zur deutschen Übersetzung dieser Mod.
http://newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=41539
Deutsche Version der Hauptdatei gibt es hier
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This mod is an expansion on dogtown1’s monster mod, adding tons of new features and DLC compatibility.
Nexus requirements
Mods requiring this file
Author’s instructions
Normally I’d allow people to use stuff without asking but this mod has a lot of derivative work so I need to make sure everybody is credited if anything from this is used in another mod. So just message me with what you want to use and if I am able to allow you to use it, I will.
File credits
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Version 2.6
Version 2.5
Version 2.4
Version 2.3
Version 2.2
Version 2.1
Version 2.0
Version 1.9
Version 1.8
Version 1.7
Version 1.6
Version 1.5
Version 1.4
Version 1.3
Version 1.2
Version 1.1
This mod renames creatures in dogtown1’s monster mod to more lore friendly names. It also adds tons upon tons of new creatures to Monster Mod. Then, it also takes gives named creatures unique models. This is compatible with all the DLCs.
The mod also comes with a unique companion named Tholdrin. He’s an intelligent Deathclaw. He’s somewhat knowledgeable about some of the creatures added by this mod and you can ask him about them. He supports an independent Vegas but will follow you no matter who you support.
Keep in mind, when you encounter a creature called a Werewolf, it is not a man transformed into a wolf. Its a a highly mutated canine. Or when you encounter a creature called a Hellhound, it is not a dog from hell. It is a spliced creature like a Cazador or a Night Stalker. People often name the creatures of the Fallout world based on their appearance, and a mutant called a Troll is called a Troll because it looks like a Troll. Not that it is an actual Troll. Just like Wanamingos used to be called Aliens even though they’re not Aliens, or that Centaurs aren’t actually Centaur.
Companion location hints:
Tholdrin: Near the place where everyone else puts their damned companions. It is a place with a lot of Geckos.
Please submit screenshots and tell me stories of your encounters!
If you have suggestions of creatures you want added or renamed, feel free to suggest.
Features:
-Tons and tons of new creatures that are integrated into the leveled list and into the world.
-Various creature variants to show how random mutation really is.
-Unique and challenging enemies.
-Crimson Caravan Traders might spawn with a Pack Brahmin, a Brahmin Bull, a Pack Bighorner, a Pack Yao Guai, a Pack Giant Mole Rat or a mercenary.
-Lore friendly names for original Monster Mod creatures.
-Proper factions assigned to original Monster Mod creatures.
-Some crashes from Monster Mod fixed.
-Some bugs and oversights from Monster Mod fixed.
-Unique models for unique NPCs.
-Rare Supermutant and Ghoul mercenaries.
-Very, very rarely a King will spawn as a Ghoul. Once again, this is very rare.
-Classic Fallout creatures such as Pig Rats, Floaters, Dwarves, Mirelurks, Behemoths, Trogs, Intelligent Deathclaws, Bloodmen, Hoover Dam Trogs, and Wanamingos.
-Many new variants of vanilla and Monster mod creatures.
-Some Super Mutants from this mod will appear in Jacobstown.
-Powerful bosses
-One unique companion.
-DLC compatibility
-New weapons
-New armors
-The YCS/186 Gauss Rifle can now be obtained by Wild Wasteland users.
-The Alien Blaster can now be obtained by non-Wild Wasteland users.
-Alien Super Mutants drop Alien Power Cells so you can use the Alien Blaster without feeling bad about it.
-Ravens are back. The original Monster Mod removed Ravens from the game, but this mod brings Ravens back and allows them to spawn with vultures.
Daedra1 made a JIP avatar for Tholdrin:
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/59336/
Here is a list of changes:
New Creatures:
-Alien Super Mutant
-Nukaclaw
-Radclaw
-FEV Enhanced Deathclaw
-Troll
-Ultraviolet Deathclaw
-Nukarat
-FEV Enhanced Behemoth
-Remnant Super Mutant
-Two-Headed Yao Guai
-Nuka Guai
-Two-Headed Nuka Guai
-Nukaroach
-Glowroach
-Pig Rat
-Cyclops
-Nightkin Cyclops
-Giant Mole Rat
-Hell Mole
-Cyborg Abomination
-Nuka Scorpion
-Glow Scorpion
-Nukafly
-Glowfly
-Evolved Lakelurk
-Ghoul Mercenary
-Supermutant Mercenary
-Buffout Mutant
-Nuka Ghoul
-Deathclaw Hatchling
-Shadowclaw
-Cyberclaw
-Lesser Hellhound
-Dire Hellhound
-Lesser Hell Beast
-Dire Hell Beast
-Super Mutant Behemoth
-Nightkin Behemoth
-Werewolf Mongrel
-Dire Wolf
-Dire Coyote
-Nasty Floater
-Bloody Floater
-Acidic Ant
-Bloody Ant
-Mirelurk (3 variants)
-Swamplurk (2 variants)
-Mirelurk Hunter
-Radlurk
-Nukalurk
-Mirelurk Hatchling
-Yao Guai Cub
-Nuka Guai Cub
-Chimera Cub
-Mutated Mantis Nymph
-Giant Mole Rat Pup
-Wild Piglet
-Glowing Security Rambler
-Feral Security Rambler
-Geckclaw
-Dwarf
-Dire Chupacabra
-Hell Mole Pup
-Hell Mole Giganteus
-Greater Nukafly
-Super Mutant Gargantuan (3 variants)
-Decrepit Ghoul
-Degenerate Hound
-Dire Vicious Hound
-FEV Enhanced Gargantuan (3 variants)
-Lesser Wanamingo
-Greater Wanamingo
-Wanamingo Hatchling
-Wanamingo Queen
-Trog Fledgeling
-Trog
-Trog Brute
-Trog Savage
-Super Ghoul Gargantuan (3 variants)
-Cyclops Gargantuan (3 variants)
-Nightkin Cyclops Gargantuan (3 variants)
-Nightkin Gargantuan (3 variants)
-Minotaur Gargantuan (4 variants)
-Gecko Master
-Minotaur Shepherd
-Cateye Mutant
-Mechanically Enhanced Brinelurk
-Intelligent Deathclaw
-Feral Behemoth
-Evolved Radroach
-Feral Nightkin
-Feral Super Mutant
-Feral Nightkin Behemoth
-Feral Super Ghoul
-Glowing One Behemoth
-Super Ghoul
-Super Ghoul Brute
-Super Ghoul Master
-Gecko Mauler
-Shadowclaw Assassin
-Shadow Hound
-Lesser Shadow Hound
-Dire Shadow Hound
-Cyborg Monstrosity
-Wolfman
-Feral Trooper Rambler
-Glowing Trooper Rambler
-Gecko Brute
-Golden Gecko Brute
-Feral Rambler Reaver
-Malnourished Brahmin Bull
-Malnourished Bighorner Bull
-Fiend Brahmin Bull
-Fire Gecko Mauler
-Cazaclaw (2 variants)
-Cazaclaw Alpha
-Young Cazaclaw
-Fury Mutant (2 variants)
-Super Mutant Overlord (5 variants)
-Mutated Pig Rat
-Mean Pig Rat
-Tough Pig Rat
-Giant (3 variants)
-Giant Brute (3 variants)
-Giant Berserker (3 variants)
-Feral Trooper Reaver
-Feral Trooper Reaver Rambler
-Two-Headed Feral Trooper Ghoul
-Two-Headed Feral Trooper Rambler
-Mutated Mantis Nymphling
-Lesser Mutated Mantis
-Wild Razorback
-Greater FEV Subject (2 variants)
-FEV Subject
-Mutated FEV Subject (2 variants)
-Greater Mutated FEV Subject
-Bloodman Rambler
-Mutated Bloodman Rambler
-Mutated Bloodman
-Evolved Mole Rat Digger
-Colossal Yao Guai
-Colossal Nuka Guai
-Two Headed Colossal Yao Guai
-Hell Mole Queen
-Giant Mole Rat Queen
-Chimera Pride Leader
-Rad Abomination
-Cave Mutant Overlord
-Fire Gecko Brutalizer
-Bloodman Ripper
-Mutated Bloodman Ripper
-Super Mutant Grunt
-Nightkin Grunt
-Evolved Glowroach
-Remnant Behemoth
-Fiend Psyker
-Evolved Yao Guai
-Intelligent Deathclaw Grunt
-Mirelurk Prince
-Pack Yao Guai
-Cave Rat
-Mole Rat (Fallout 1 & 2 style which were mutated moles, and not naked mole rats.)
-Radiated Rat
-Tough Rat
-Lesser Mole Rat
-Mutated Mole Rat
-Mutated Cave Rat
-Albino Mole Rat
-Lesser Cave Rat
-Giant Albino Mole Rat
-Evolved Albino Mole Rat
-Albino Hell Mole
-Cyberhound
-Rat Mole Pup
-Mutated Mole Rat Pup
-Mean Rat Mole
-Radlurk
-Nukalurk
-Evolved Lakelurk
-Evolved Mirelurk King
-Evolved Lakelurk Guardian
-Albino Night Stalker
-Albino Death Stalker
-Vicious Cougar
-Panther
-Ocelot
-Cave Mutant Grunt
-CRB-S
-Vicious Wolf
-Vicious Coyote
-Vicious Jackal
-Coywolf
-Jackal
-Centaur Horror
-Mutated Floater
-Bloody Centaur
-Lesser Floater
-Evolved Floater
-Evolved Wanamingo
-Mutated Wanamingo
-Greater Wanamingo
-Legendary Wanamingo
-Wanamingo Queen
-Super Ghoul Grunt
-Evolved Centaur Horror
-Bark Scorpion Beetle
-Mutated Bark Scorpion
-Giant Bark Scorpion
-Radscorpion Beetle
-Mutated Radscorpion
-Acidic Anttula
-Blood Anttula
-Anttula Worker
-Giddyup Buttercup
-Greater Centaur Horror
-Nasty Rad Mantis
-Nasty Mantis
DLC Patch:
-Zion Werewolf
-Zion Hell Hound
-Lesser Zion Hell Hound
-Dire Zion Hell Hound
-Green Gecko Mauler
-Green Gecko Master
-Green Gecko Brute
-Mountain Minotaur
-Shadowclaw Alpha Male
-Feral Marked Men
-Police Cyberhound
-Military Cyberhound
Updated Creatures:
-Bighorner Calf
-Bighorner Bull
-Malnourished Brahmin
-Burning One
-Ghoul Hound
-Wanamingo
-Trog
-Deathclaw Hatchling
-Intelligent Deathclaw
-Intelligent Deathclaw Warrior
-Intelligent Deathclaw Master
-Alien
-Malnourished Brahmin Calf
-Brahmin Calf
-Malnourished Bighorner Calf
-Malnourished Bighorner
-Brahmin Bull
-NCR Guard Dog
-Rotting Brahmin
-Dead Brahmin
-Tesla Bot
DLC Patch:
-Yao Guai Cub
-Mountain Bighorner
-Mountain Bighorner Bull
-Mountain Bighorner Calf
-Lost Mountain Bighorner Calf
-Whitelegs Mongrel
Named creatures given new model/armor:
-Snuffles
-Cheyenne
-Violetta
-Moe
-Fisto
-Mean Sonofabitch
-Queenie
-BoneGnash
-GnashBone
-Legendary Deathclaw
-Legendary Gecko
-Driver Nephi
-Duke
-Lupa
-Fluffy
-Jitters
-Alien Captain
-Chavez
-Eddie
-Convict Leader
-Rey
-Audaz
-Colmillo
-Fiel
-Reina
DLC Patch:
-Ghost of She
-Ghost of She’s cubs
-Stripe