стелларис как создать мод

Создание и настройка мода в Stellaris

Кнопка «Редактор» (Mod tools)

Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Кнопка «Создать мод» (Create Mod)

Нажмите на кнопку «Создать мод»

Экран создания мода

Введите название мода в поле «Доступные моды» (Available Mods)

В поле «Каталог» (Directory) укажите имя папки для Вашего мода (лучше, если это будет имя мода, только нужно заменить символ пробела подчёркиванием «_»)

Поле «Версия игры» (Supported version) не меняйте (оно просто показывает пользователям если мод устарел)

И, наконец, добавьте теги мода с помощью выпадающих меню.

Нажмите кнопку «Создать мод» (Create Mod):

Ваш новый мод в своей папке! Нажмите кнопку «Закрыть» (Close) в правом нижнем углу экрана и выходите из лончера Стеллариса.

Настройка файлов и папок.

Для того, чтобы начать, нужно создать определённые файлы и папки.

Папка «Common»

Это папка Stellaris/common, где хранятся все настройки Стеллариса. Здесь чаще всего можно найти примеры того, как сделать ту или иную вещь. Посмотреть, для чего какие папки нужны можно по ссылке http://www.stellariswiki.com/Modding#Game_structure

Папка Defines

Это папка Stellaris/common/defines, в которой находится удивительный файл 00_defines.lua

Папка Mod

Это папка Вашего мода. В ней будут должны находиться все необходимые для работы над модом файлы и папки. Для Вашего мода эта папка действует аналогично основной папке Стеллариса. Всё, что нужно – это поместить папки common and common/defines в папку мода

Добавление папок

Источник

Создание и настройка мода в Stellaris

Кнопка «Редактор» (Mod tools)

Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Кнопка «Создать мод» (Create Mod)

Нажмите на кнопку «Создать мод»

Экран создания мода

Введите название мода в поле «Доступные моды» (Available Mods)

В поле «Каталог» (Directory) укажите имя папки для Вашего мода (лучше, если это будет имя мода, только нужно заменить символ пробела подчёркиванием «_»)

Поле «Версия игры» (Supported version) не меняйте (оно просто показывает пользователям если мод устарел)

И, наконец, добавьте теги мода с помощью выпадающих меню.

Нажмите кнопку «Создать мод» (Create Mod):

Ваш новый мод в своей папке! Нажмите кнопку «Закрыть» (Close) в правом нижнем углу экрана и выходите из лончера Стеллариса.

Настройка файлов и папок.

Для того, чтобы начать, нужно создать определённые файлы и папки.

Папка «Common»

Это папка Stellaris/common, где хранятся все настройки Стеллариса. Здесь чаще всего можно найти примеры того, как сделать ту или иную вещь. Посмотреть, для чего какие папки нужны можно по ссылке http://www.stellariswiki.com/Modding#Game_structure

Папка Defines

Это папка Stellaris/common/defines, в которой находится удивительный файл 00_defines.lua

Папка Mod

Это папка Вашего мода. В ней будут должны находиться все необходимые для работы над модом файлы и папки. Для Вашего мода эта папка действует аналогично основной папке Стеллариса. Всё, что нужно – это поместить папки common and common/defines в папку мода

Добавление папок

Источник

Стелларис как создать мод

стелларис как создать мод. 4 star large. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-4 star large. картинка стелларис как создать мод. картинка 4 star large. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. 21. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-21. картинка стелларис как создать мод. картинка 21. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. throbber. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-throbber. картинка стелларис как создать мод. картинка throbber. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. ico dialogue close. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-ico dialogue close. картинка стелларис как создать мод. картинка ico dialogue close. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. cf0ccd582b38e77f914369b1f212d4c277fb3b26 medium. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-cf0ccd582b38e77f914369b1f212d4c277fb3b26 medium. картинка стелларис как создать мод. картинка cf0ccd582b38e77f914369b1f212d4c277fb3b26 medium. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. filterselect blue. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-filterselect blue. картинка стелларис как создать мод. картинка filterselect blue. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Modding Stellaris is an easy and often a fun way to share your stories with your friends and the greater Stellaris community. Hello, my name is cbshing, creator of workshop mods such as Tomb World Start Systems and Cockroaches of Earth and an active modder since June 2017. For this lesson we will learn to share your Stellaris empires through creating and publishing a Stellaris mod. I look forward to seeing what stories you will share!

For this section we will step through on how to upload the mod you just created to the Steam Workshop.

Now add a description and upload images. If you used any dlc only content or mod content while making your mod, be sure to give those authors credit by adding Required Items or Required DLC.

Now that you have successfully uploaded a mod to the Steam Workshop, you are probably thinking «That was easy!». And you’d be correct in thinking so! The Paradox developers made modding Stellaris very easy, so don’t hesitate to share your stories with the world!

Thank you for reading this guide. I hope to bring to you a series of modding guides so that more mods can be introduced to the Steam Workshop and more people can have fun while playing Stellaris!

If you’re interested, you can find the mod created in this example at the following link on the Steam Workshop:
Cormathani Directorate

If you’ve shared an empire in the Steam Workshop using this guide, please leave a link in the comments below. I’d love to see your stories!

Источник

Моддинг Stellaris (Стелларис)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Информационные темы по Stellaris (Стелларис):

Stellaris будет активно поддерживать моддинг
Моддинг был источником жизненной силы многих крупнейших игр Paradox Interactive, так что не удивительно услышать, что студия надеется предоставить широкие возможности для любителей создавать собственный контент и в своей грядущей космической 4X-стратегии Stellaris.

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Дневник разработчиков № 32 | 2 мая 2016 года Моддинг графики

Привет мододелы. Сегодняшний дневник будет про моддинг графики, и представит вам беглый взгляд на возможности изменения Стеллариса. В этом дневнике мы в основном сосредоточимся на персонажах и кораблях. Сегодня (позавчера- переводчик) мы выпускаем наш Maya экспортер, тем самым открывая новые возможности для моддинга. Так что, если вы в достаточной степени владеете Maya и Photoshop, то сможете сделать все то же, что и мы!

(больше информации и ссылок можно найти в конце этого поста)

стелларис как создать мод. 01 character. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-01 character. картинка стелларис как создать мод. картинка 01 character. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Все созданные нами персонажи Стеллариса являются анимированными 2D портретами. Для их создания мы рисуем персонажей в Photoshop и разделяем изображение на отдельные части, выделяя каждую в отдельный слой. Примерный результат показан на картинке ниже. Затем мы создаем в Maya плоскости для каждой части и накладываем друг на друга.

стелларис как создать мод. 02 character split up. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-02 character split up. картинка стелларис как создать мод. картинка 02 character split up. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Если вы хотите создать анимированного персонажа, у вас есть два пути. Во-первых, вы можете отредактировать уже существующий портрет, изменив существующие текстуры. Это предпочтительный вариант, если вы по какой-либо причине не хотите или не можете пользоваться Maya, но хорошо пользуетесь Photoshop. Разумеется, этот подход накладывает свои ограничения, поскольку вы можете лишь менять внешний вид, оставаясь в границах исходного персонажа. Естественно, анимация останется та же самая, так что вы не сможете двигать глазами и тому подобное.
Если вы хотите следовать этим путем, возьмите существующие текстуры и добавьте цвета. Тем самым вы увидите все пространство, в пределах которого можете работать. За границами самого портрета тоже есть немного места.

стелларис как создать мод. 03 maya character cutup. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-03 maya character cutup. картинка стелларис как создать мод. картинка 03 maya character cutup. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. 04 character rigged side. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-04 character rigged side. картинка стелларис как создать мод. картинка 04 character rigged side. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. 05 character rigged. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-05 character rigged. картинка стелларис как создать мод. картинка 05 character rigged. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Вы также можете замодить больше одежды, настроить разные экипировки персонажа под разные ситуации. В игре это используется для различных лидеров, вроде учёных, адмиралов и т.д. Ещё мы можем это использовать для правителей, например, в военном обществе ваш правитель будет носить военную форму. У этого есть очень мало ограничений, и вы сможете создать весьма уникальных персонажей.

На другом слое вы можете добавить другие вещи для ваших персонажей, появляться они будут с помощью триггеров. Это используется для различных причёсок людей, но вы так же сможете добавить очки и прочие визуальные атрибуты.

Если у вас развита фантазия, вы сможете создать различные портреты для одного вида. Так у инсектоидов могут быть модели королевы для лидера, лейтенанта для лидеров и третья модель для единиц населения.

Хотя все портреты в игре показаны в 2D, технически они в 3Dи ничего не помешает вам добавить 3D модель (но сами пока так не пробовали).

Если вы хотите ознакомиться более подробно с добавлением новых портретов, смотрите статью в wiki:
Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь

Перейдём к кораблям. С выпуском экспортёра для Maya, вы сможете создать любую модель и перенести её в игру. Процесс очень простой. Вы делаете меш и экспортируете с помощью Maya. Тут немного сказано, но теоретически возможны множество вещей. Делайте корабли с пятью секциями. Вертикальные корабли?Конечно. Органические корабли? Естественно.

Вы можете разместить на корабле любое количество указателей. Например, куда будут целиться вражеские корабли, чтобы они не всегда попадали по центру. Вы можете отметить местоположение орудий и двигателей. Вы легко можете добавить орудия кораблю без видимых турелей, и вполне вероятно, что мододелы так и поступят.

С учетом всех этих возможностей, я с нетерпением жду, что же создаст сообщество.

Если вы хотите скачать экспортер прямо сейчас, перейдите по ссылке:
Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь

Больше информации о экспортере можно найти на вики:
Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь

Недавно мы работали над поддержкой статичных галактик. Это позволит пользователям создавать особые галактики для сценариев. В этом тесте у нас было более 5000 звезд, и подзагрузка все еще шла гладко. Хотя, игру, возможно, еще придется слегка оптимизировать.

стелларис как создать мод. . стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-. картинка стелларис как создать мод. картинка . Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Здравия всем.
Камрады, подскажите пожалуйста, как задать начальные параметры планеты?
Я взял код планеты (сегмент-а), взятый из текстовика мода *ringworld start* и скоратил так, чтобы осталось только одно строение, которое я так же заменил.

стелларис как создать мод. 12743436. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-12743436. картинка стелларис как создать мод. картинка 12743436. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Параметр tile_blockers, если поставить yes, то будут рандомно генерироваться непригодные участки :

стелларис как создать мод. 12743573. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-12743573. картинка стелларис как создать мод. картинка 12743573. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Вопросы :
1. Как задать строению фиксированное положение?
2. Как задать количество жителей на начальной планете?
3. Как задать количество ресурсов, генерирующихся на планете случайным образом (желательно как убрать)?

Первый вопрос зависит от параметра random_tile, но я не знаю как нужно задать фиксированное значение. 5x_2y_tile не подходит 😆

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Что я люблю в играх парадоксов, так это моддинг, которому можно научиться самому если есть гугл-переводчик.
Можно научиться самому потому что парадоксы почти всегда располагают текстовые файлы так, чтобы по одному названию можно было понять что там.

Просмотрел папку common, заинтересовала папка random_names.
И не ошибся, нужный тебе текстовый документ находится здесь и это 00_empire_names.txt
Просмотрел не много и пришёл к выводу, что в этом текстовом документе задаётся привязка наименовании государств в зависимости от некоторых параметров,
таких как форма правления, ТИП ГОСУДАРСТВА (пираты, примитивная цивилизация, павшая цивилизация и т.д.), принципы правительства и т.д.
Вот, доказательство верности моих слов. Я удалил текст из этого файла и в результате наименования государств пропали,
кроме моего и того государства, которое было взято из стандартных восьми государств :
стелларис как создать мод. 12750778. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-12750778. картинка стелларис как создать мод. картинка 12750778. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

А то, что находится в файле prescripted_l_[язык] это перевод наименовании и описании для восьми цивилизации,
которые созданы разработчиками и соответственно можно за них поиграть.
К тому же, если ты начинаешь играть за одну из этих цивилизации или же за другую, созданную тобой,
эти восемь цивилизации могут быть отобраны в качестве ИИ-государств.

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

стелларис как создать мод. statuser zero. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-statuser zero. картинка стелларис как создать мод. картинка statuser zero. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

КРАТКИЙ ОТВЕТ : жди патча, сейчас ты не сможешь приписать историю созданной через игровое меню цивилизации.

А я и в правду попутал. Только проснувшись прочитал и видать не до конца понял.
Никакой сложности в привязке нет. В файле Stellaris\prescripted_countries\00_prescripted_countries.txt коды начальных государств.
В файлах prescripted_l_*Ы* заданы наименования государств и их *история*.

То, что тебе нужно сейчас на прямую, в игре не настраивается, но, со следующего большого патча разрабы введут такую функцию.

Источник

Modding

стелларис как создать мод. Outliner top. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-Outliner top. картинка стелларис как создать мод. картинка Outliner top. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)

Modding, or creating mods, is the act of modifying the behavior of the base game (often referred to as vanilla), either for personal use, or to release publicly to other players, for instance via the Steam Workshop.

As with all Paradox games, Stellaris is moddable to a great extent. Motivations of modders may vary widely; better translation to native language, more events or decisions, better map, major overhaul, shameless cheating, etc.

This guide is intended to lower the entry barriers to the world of Stellaris modding. However, there is still a learning curve to it, and it cannot replace the need to read some working vanilla code, and do lots of trial and error experimentation!

Содержание

Guidelines

Modding tutorial

There is a modding tutorial available which covers steps necessary to create a basic mod.

Mod management

The first steps of modding is getting to know where the mods are located, how they’re structured and what to do when uploading your first mod!

Mod folder location

/.local/share/Paradox Interactive/Stellaris/mod

/Documents/Paradox Interactive/Stellaris/mod

стелларис как создать мод. av 1. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-av 1. картинка стелларис как создать мод. картинка av 1. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)
Windows…\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\mod
Mac OS

File and folder structure

Getting the structure set up correctly when creating a mod is essential for it to run properly.

This is the required structure inside the main mod folder:

The data structure is similar to the proprietary Valve Data Format. [1]

Example modname.mod file

Adding a thumbnail

The Steam Workshop allows for a preview thumbnail picture that’ll be displayed when searching for mods and as a preview picture if you haven’t uploaded any, otherwise it’ll be placed to the right of the preview pictures.
It’s recommended to make the thumbnail 512px × 512px at minimum, which is used by the workshop frontpage.
Additionally, the thumbnail file should be under 1 MB in size, otherwise, it will not be uploaded.
Both JPEG and PNG are supported, and after 2.4, the image file must be named thumbnail.png.

You can always update the thumbnail at any time by updating the mod (unless you are only a co-author).

Creating a mod

You can use the game launcher to set up a mod structure for you by following these simple steps according to your launcher of choice:

#Launcher v1 ( =2.4.0)
1Launch the game
2Navigate to the mods tab
3Click Mod Tools
4Click Create Mod
5Insert the relevant information and click Create Mod at the bottom
6Navigate to the mod folder and locate your mod folder
7Start modding!

Uploading and updating a mod

Uploading and updating a mod follows the same procedure, depending on your launcher of choice:

* – The inserted description will replace the current one used on the mod page!

#Launcher v1 ( =2.4.0)
1Launch the game
2Navigate to the mods tab
3Click Mod Tools
4Click Upload ModClick Upload a Mod
5Select your mod from the list
6Click Fetch Info and wait for a responseSelect mod site
7Insert description *
8Click UploadClick Upload Mod
9The launcher will now upload your changes and inform you when it’s done or if an error occurred.
10Navigate to the mod service of choice and locate your mod;
Steam Workshop, visit the Workshop page, and locate the «Files you’ve posted» button by hovering over «Your Files» on the right
Paradox Mods, visit the Mods page, login, and click «My uploaded mods» in the dropdown menu that appears when hovering over your name

Game data

Game structure

Below is a list of game files and folders, listed alongside the modding guide for each.

Stellaris/common/

Folder/FileSummaryGuides
agendasAgendas are given to leader-candidates in Oligarchic government-formsAgendas
ai_budgetDetermine how AI should handle resources.AI
ambient_objectsReferences used by code to spawn ambient objectsModels
archaeological_site_typesDefinitions for Archaeological Sites to be discovered and delved by Science Ships.Ancestral Relics
anomaliesEvents that occur for research shipsAnomalies
armiesDefinitions for army typesArmies
army_attachments (Deprecated)
artifact_actionsDefinitions for Artifact Actions.Ancestral Relics
ascension_perksDefinitions for Ascension Perks.Traditions
attitudesDefinitions containing the restrictions for each attitude used by the AIAI
bombardment_stancesDefinitions of bombardment stances.Bombardment Stances
buildable_pops (Deprecated)
buildingsSetup for buildings constructable on planets, and those given through eventsBuildings
button_effectsDefinitions for button effects.Graphics
bypassDefinitions for bypasses (gateway, worm hole and l-gate)Bypasses
casus_belliDefinitions for casus belli.Wars
colony_automationDefinitions for colony autobuild types.Colony Automations
colony_automation_exceptionsDefinitions for colony autobuild types.Colony Automations
colorsColor definitions used for the country color selectionCountries
component_flags (Deprecated)
component_setsList of the sets of components used by shipsShips
component_slot_templatesSlot templates to be used with ship sections.Ships
component_tagsUsed to group components together for common modifiersShips
component_templatesAttribute setup for each weapon and the templates used for shipsShips
country_typesRules for each country within the game.Countries
decisionsDefinitions for planetary decisions.Decisions
definesBasic game behaviors and settingsDefines
deposit_categoriesDeposit categories relevant to deposit generation.Planet Generation
depositsSetup for the deposits of resources found on planets as well as blockers spawned on habitable planets.Planet Generation
diplo_phrasesSetup for the logic behind the diplomatic phrases used between countries.AI
diplomacy_economyEconomy units based on diplomacy. Diplomatic upkeeps like influence upkeep of Federations are defined here.Diplomacy
diplomatic_actionsSetup for the rules for diplomatic actions.Diplomacy
districtsDefinitions for districts.Buildings
economic_categoriesDefinitions for economic categories.Economy
economic_plansDefinitions for AI economy plans.AI
edictsSetup for the edicts used by countries.Edicts
ethicsSetup for ethics, controlling their modifiers and categoriesEthics
event_chainsSetup for the event chains used in the events folderEvent chains
fallen_empiresSets up the countries and system initializer used for fallen empiresSystems
federation_law_categoriesDefinitions for federation law categories.Diplomacy
federation_lawsDefinitions for federation laws.Diplomacy
federation_perksDefinitions for federation perks.Diplomacy
federation_typesDefinitions for federation types.Diplomacy
galactic_focusesDefinitions for galactic focuses relevant to the Galactic Community.Diplomacy
game_rulesLogic used for various game actions, i.e. can_enslave_pop. Logic here does not override hardcoded rules.Gameplay
global_ship_designsDesigns used by the ship designer for each speciesShips
governmentsSetup for the governments.Governments
graphical_cultureControls the lighting used for ships, which differs between graphical cultures.Species
lawsuitsUnused.
leader_classesDefinitions for leader classes.Leaders
mandatesControls the mandates used by factionsMandates
map_modesDefinitions for map modes to be used in the galaxy view.Map Modes
megastructuresDefinitions for megastructures.Megastructures
name_listsSets up the names used for each species.Empire
notification_modifiersA variation of static modifiers. They have no modifiers and can only be added to empires.Static Modifiers
observation_station_missionsActions that can be done with observation stations depending on ethic choices.Gameplay
on_actionsEvents and actions that happens when you move, or do anything.Events
opinion_modifiersOpinion of Empires on other Empires depending on Political status and Ethics.Opinion Modifiers
personalitiesShows the personalities of Empires AI traits and of Fallen Empires and enables editing them.AI
planet_classesThe setup for all the planets and stars in the game.Planets
planet_modifiersSpawn chances planet modifiers (f.e. lush, hazardous weather, etc.).Planet Generation
policiesAI Policy grabbing (What order they take policies in)Policies
pop_categoriesDefinitions for pop categories (social strata).Pop Jobs
pop_faction_typesPopulation faction types and personalitiesPop Factions
pop_jobsDefinitions for pop jobs.Pop Jobs
precursor_civilizationsPrecursor civilization weightingsPlanets
random_namesLists of random names for EmpiresGameplay
relicsDefinitions for Relics.Ancestral Relics
resolution_categoriesDefinitions for resolution categories relevant to the Galactic Community.Diplomacy
resolutionsDefinitions for resolutions relevant to the Galactic Community.Diplomacy
scripted_effectsPre-defined blocks of Effects to be called elsewhere.Dynamic
scripted_locPre-defined methods to provide text based on the scoped object’s attributes.Dynamic
scripted_triggersPre-defined blocks of Conditions to be called elsewhere.Dynamic
scripted_variablesPre-defined «@» variables to be called from other game files.Dynamic
section_templatesContainer of components that consist actual ships.Ship
sector_focusesTypes of sectors and how they act.Colony Automations
sector_typesTypes of sectors and how they act.Colony Automations
ship_behavioursStandard ship behaviours.Ship
ship_sizesSizes of the Ships.Ship
solar_system_initializersDefines starting systems for players, AI, event systems, hostile systems, etc.Systems
spaceport_modules (Deprecated)
special_projectsSpecial Projects
species_archetypesDefinitions for species archetypes to give some shared attributes to species classes.Species
species_classesDefinitions for species classes that are sets of species portraits.Species
species_namesDefinitions for species random names.Species
species_rightsDefinitions for species rights.Species
star_classesTypes of solar systems (NOT individual stars themselves!)Systems
starbase_buildingsDefinitions for starbase buildings that each starbase can only have one of each of them.Starbases
starbase_levelsDefinitions for starbase levels.Starbases
starbase_modulesDefinitions for starbase modules.Starbases
starbase_typesDefinitions for starbase types. To players, no effects, flavor only. To the AI, a starbase auto-build guide.Starbases
start_screen_messagesMessages that should be shown to the player at the start of the game.Gameplay
static_modifiersBlocks of Modifiers to be added to objects.Static Modifiers
strategic_resourcesDefinitions for resources, not just strategic resources.Economy
subjectsDefinitions for subject types.Diplomacy
system_typesDefinitions for system types. No effects, flavor only.Starbases
technologyDefinitions for technologies.Technology
terraformDefinitions for terraform methods.Planets
trade_conversionsDefinitions for trade value conversions.Economy
tile_blockers (Deprecated)
tradition_categoriesDefinitions for tradition groups.Traditions
traditionsDefinitions for traditions.Traditions
traitsDefinitions for species traits and leader traits.Traits
triggered_modifiers (Deprecated)
war_demand_counters (Deprecated)
war_demand_types (Deprecated)
war_goalsDefinitions for war goals.Wars
achievements.txtDefinitions for achievements. Modding this file doesn’t make sense, since achievements are disabled for any «common» changing/expanding mods anyway.
alerts.txtMessages
message_types.txtMessages

Stellaris/events/

Folder/FileSummaryGuides
example_events.txtContains the event code for a set of events.Events

Stellaris/flags/

Folder/FileSummaryGuides
*.ddsA flag image file.Flags
colors.txtSets up the allowed colors for flags and the randomizable combos.Flags

Stellaris/fonts/

Stellaris/gfx/

Stellaris/interface/

FolderSummaryGuides
*.gfxControls the assignment of image to interface variable.Interfaces
*.guiControls the visual logic of an interface.Interfaces

Stellaris/localisation/

FileSummaryGuides
*l_simp_chinese.ymlContains Chinese localisationLocalisation
*l_english.ymlContains English localisationLocalisation
*l_french.ymlContains French localisationLocalisation
*l_german.ymlContains German localisationLocalisation
*l_polish.ymlContains Polish localisationLocalisation
*l_russian.ymlContains Russian localisationLocalisation
*l_spanish.ymlContains Spanish localisationLocalisation
*l_braz_por.ymlContains Brazilian/Portuguese localisationLocalisation

Stellaris/map/

Folder/FileSummaryGuides
galaxyContains the galaxy options. You cannot add new ones currently.Galaxy
setup_scenariosControls the logic for different sizes of galaxies.Galaxy

Stellaris/music/

Folder/FileSummaryGuides
*.oggA music file.Music
songs.assetControls the assignment of music to a code name, and sets the volume of playback.Music
songs.txtMusic

Stellaris/prescripted_countries/

Folder/FileSummaryGuides
*.txtContains a pre-scripted setup for a country. Listed on the side ingame.Galaxies
setup_scenariosControls the logic for different sizes of galaxies.Galaxies

Stellaris/sound/

Overwriting Specific Elements

Occasionally, it is possible to overwrite a specific game element without needing to replace the entire vanilla file. In some cases adding an element with a similar identifier (id or key) into another file will duplicate that element for the game. But in other cases, the version that comes first (First In, Only Served; FIOS)/last (Last In, Only Served; LIOS) will be used instead. [2] The order in which files are processed is based on ASCIIbetical order of the filenames. If the names are the same, they’ll be processed based on the displayed order in the launcher (or loading template). Before patch 2.5 the load order was the reverse-ASCIIbetical order of the mod display name, with vanilla always being first (if it’s at the top of the mod list, it’ll be loaded last). Note that if there are multiple mods with the same display name, only the one whose mod file comes first, will be used. For more see #Mod Load Order.

Note that this feature is not documented and thus might be subject to arbitrary changes between versions.

Common folder

FIOS – First in, only served

LIOS – Last in, only served

NO – Cannot individually overwrite

Please note that not everything could be tested extensively.

Localisation folder

Localisation is likely LIOS

A guide for overwriting localisation can be found here.

Events folder

Events are treated as FIOS

Interface folder

Interface is likely LIOS

Tools & utilities

Tools

Help links

Advanced tips

Testing Mods

Certain, more obscure Console commands (that don’t show up if you type ‘help’ in the console) are extremely useful in the process of testing a mod and more specific alterations.

Troubleshooting mod installation

Multiplayer requires same mod list and load order for all players.

Try reload mods button in launcher. All installed mods > Reload installed mods.

Check if non-ASCII characters exist in the address of the mod folder.

Verify integrity of Stellaris installation files (for Steam right click on Stellaris > Properties > Local files > Verify). Warning: Verification tool deos not check for any additional files put into the installation folder, and those might still alter the checksum. Check patch notes and compare your unmodded game (vanilla) with reference checksum.

Make sure your antivirus is not blocking the launcher. It might do so silently without a warning.

Check if your OneDrive ran out space or is disconnected if you are using it (you might not know that you are).

If you have a mod both as a local and as a workshop subscription game will refuse to load it. Remove or move one, including root Stellaris/mod/.mod file

Delete Paradox Launcher database files as they might be corrupted (backup first):

Purging all mods

This will reset your mod settings completely (nuclear option!):

Mod Load Order

Ordering mods incorrectly can lead to problems in game. Mods that edit the same game files will conflict. The following section will give general tips on load order and a general load order guide. Ordering mods correctly will reduce problems, but is not guaranteed to fix all problems.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

стелларис как создать мод. 22px. стелларис как создать мод фото. стелларис как создать мод-22px. картинка стелларис как создать мод. картинка 22px. Чтобы это сделать, запустите лончер игры, нажмите на закладку «Моды» (Mods), затем «Редактор» (Mod tools)