тотал вар мод драгон эйдж
Dragon Age: Total War
Medieval II: Total War: Kingdoms mod | TBD
Dragon Age: Total War is a Dragon Age-themed total conversion for Medieval 2 Total War: Kingdoms. Featuring 23 distinct factions from BioWare’s world of Thedas, each stocked with a unique, fascinating roster and gameplay, as well as familiar insights into characters from the Dragon Age world and more. Credits and special thanks to BioWare for the Dragon Age game series and content, as well as the Dragon Age universe/lore, and credits to Creative Assembly for Medieval 2 Total War.
Map Preview: Tevinter
In ancient times, the Tevinter Imperium was unrivaled and its borders crossed the entire continent. In modern times, Tevinter is a shadow of its former.
map preview: tevinter
Map Preview: Nevarra
map preview: nevarra
New Year 2020 Status Update
A glance at 2019 in retrospect, and 2020 in prospect, roughly detailing Dragon Age: Total War’s current progress, our plans going further into the new.
new year 2020 status update
Welcome to the Editor’s Choice awards for the 2019 Mod of the Year Awards, where we show recognition to the mods from the past year that we’ve found to.
Map Preview: Anderfels
Welcome to the Anderfels, birthplace of the Grey Wardens and site of their headquarters, Weisshaupt Fortress. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice.
map preview: anderfels
Faction Preview: Orlesian Empire
An early look at the roster, background information and playstyle of the Orlesian Empire faction in Dragon Age Total War.
faction preview: orlesian empire
Map Preview: Orlais
We’re back with a first look at The Orlesian Empire, while always subject to improvements here and there, we’re proud to show off the maps progress.
map preview: orlais
This Week In Mods: March 4 2019
The biggest mod stories for the week of March 4 2019.
this week in mods: march 4 2019
Map Preview: Ferelden
A first look at Dragon Age: Total Wars kingdom of Ferelden in more or less a finished state, while always subject to improvements, we’re proud to show.
map preview: ferelden
No articles were found matching the criteria specified. We suggest you try the article list with no filter applied, to browse all available. Join now to share your own content, we welcome creators and consumers alike and look forward to your comments.
Dragon Age: Total War. Тотальная переработка мира игры!
Вы никогда не мечтали принять непосредственное участие в масштабных сражениях между храмовниками и одержимыми? Ощутить настоящий размах битв с порождениями тьмы во время Моров, которые из-за специфики RPG мы видим лишь краешком глаза? Настала пора взглянуть на классику иначе, с новой стороны!
Несмотря на предстоящий выход Total War: Three Kingdoms, по-прежнему существует множество причин для того, чтобы оглянуться назад, ненадолго вернувшись к старым играм. В частности, это касается Medieval 2 и глобальных конверсионных модов, разработанных специально для неё. Total War: Dragon Age — последняя попытка модмейкеров превратить фантастическое царство BioWare в грандиозный стратегический военный спектакль, и пока что она выглядит весьма многообещающей.
Недавнее обновление, выпущенное командой разработчиков, демонстрирует нам карту Ферелдена. Её очень легко узнать, если раньше вы уже потратили сотни часов на исследование оригинальной RPG-версии. Вы сможете посетить такие памятные места, как храм Андрасте, побывать вблизи хижины Флемет. Там есть шанс стать участниками уникальных событий, получить новенькие предметы и даже сразиться с высшим драконом.
Вышеназванные области входят в длинный список, состоящий из массы изменений, которые обещает нам команда. Очевидно, не будет никакой сферы Medieval 2, не затронутой модификацией. Во время игры можно смело ожидать появления знакомых персонажей, магии и скриптовых событий — например, Моров, войн между магами и храмовниками, открытия Бреши.
Наряду с возможностью командовать армией одной из наций Тедаса, вы сможете играть за такие относительно небольшие фракции, как Серые Стражи и Орден храмовников. Играть на их стороне может быть сложнее из-за меньших размеров юнитов и более медленного набора, но (помимо прочего), у меньших фракций есть элитные армии и постоянные юниты, гораздо выше среднего уровня по своей эффективности.
К сожалению, Total War: Dragon Age пока не имеет точной даты релиза, однако команда планирует запустить бета-версию в течение ближайших полутора лет. Можете ознакомиться со страничкой на ModDB для получения дополнительной информации. А ещё там есть скриншоты!
Весь Тедас. Как на ладони
А вы как думаете, дорогие читатели, ждёт ли этот проект прекрасное будущее? Наложение реалий одного мира на технической движок другого требует массы труда и творческого воображения. Потянет ли команда поставленную перед ней задачу? И будете ли вы играть в конверсию после её выхода, либо предпочтёте ламповость трилогии от BioWare масштабам серии Total War? А Three Kingdoms ожидаете?
С вами была Vоid. Текст написан по материалам PC Gamer, специально для TGM Tesall Game Magazine!
Dragon Age: Total War mod
Dragon Age: Total War
Medieval II: Total War: Kingdoms mod | TBD
Dragon Age: Total War is a Dragon Age-themed total conversion for Medieval 2 Total War: Kingdoms. Featuring 23 distinct factions from BioWare’s world of Thedas, each stocked with a unique, fascinating roster and gameplay, as well as familiar insights into characters from the Dragon Age world and more. The end goal of this mod is to create a refreshing new take on the intriguing world of Thedas, previously seen in renown RPGs such as Dragon Age: Origins, or Dragon Age Inquisition. The Dragon Age setting created by BioWare has many more elements to it than seen in the RPG series itself, and thus this mod not only brings to you a Total War version of Dragon Age, but also adds new, fan made lore based on existing source material, and a fleshing out of the unseen areas of Dragon Age lore.
Thus far, extensive work has been done on the 2d and 3d art aspects of the mod, and much programming work as well. We are at the phase where we are ready to take the total conversion to the next level and begin working on a release. We plan on changing nearly every aspect of the game from vanilla Medieval 2 to the appropriate Dragon Age setting.
A detailed unit list can be found here:
It should be noted that there have been two or three failed attempts in the past to create a Dragon Age: Total War mod, yet with more potential Dragon Age games on the horizon, we aim to finish the job this time.
Our full faction list is the following:
-Tevinter Imperium
-Qunari of Par-Vollen
-Chasind Wilders
-Horde of Urthemiel (Darkspawn)
-Dwarves of Orzammar
-City-State of Kirkwall
-City-State of Starkhaven
-Dwarves of Kal-Sharok
-Kingdom of the Anderfels
-Kingdom of Ferelden
-Empire of Orlais
-Dalish Elf Clans
-Grey Wardens
-Templar Order
-Kingdom of Nevarra
-Principality of Antiva
-Tribal Kingdom of Rivain
-Tribes of Seheron
-Venatori
-The Inquisition
-Andrastian Chantry (Unplayable in Campaign)
-Red Templars
Note: Every faction listed above save for the Chantry is fully playable in the campaign and will be available in the first version of the mod.
Team:
-AugustusNocturnis/Celtic Magister/Octavius of Minrathous (3D Modeling Lead, 2D, VFX, SFX Text, Programming, Scripting, Planning, Mod Lead)
-Flipdark95 (3D Modeling, Planning, Mod Co-Lead)
-SoulGamesInc (Mapping, VFX, Map Coding, Planning, Mod Originator, Mod-Co Lead)
-BenSkywalker/Sir Matthias (Scripting, Planning)
-Mark Ulrich (3D Architecture)
-Heldazza (3D Architecture)
-Jojo00182 (Programming, Miscellaneous)
We are still interested in finding experienced 3d modelers, voice actors, and a battle map creator. Additionally, those with campaign and AI scripting skills are also in demand.
Frequently Asked Questions:
Q: What is the Campaign start and end date?
A: The campaign starts in 9:25 Dragon, and ends in 9:99 Dragon, and we plan on having each year be worth 4 turns each.
Q: How will the Grey Wardens and the Templar Order be balanced in the mod?
A: The Grey Wardens have strong, elite units in their roster, and their militia tier is likewise better than average. However, their unit sizes are small, and as a result, the Grey Wardens must choose their enemies carefully. Fighting wars with larger factions could lead to campaign loss. It is also likewise for the Templar Order, except that the Templars have slightly larger unit sizes than the Grey Wardens. Both Wardens and Templars start off with several well-developed fortresses in different parts of the map separate from eachother. The Templar Order and the Grey Wardens also have far slower recruitment rates than most other factions.
Q: How will the events and plots of the Dragon Age games be incorporated? Will there be emergent factions (Such as the Circle of Magi)?
A: There will be several scripts which start at different times during the campaign. For example, there will be a Fifth Blight script that occurs at approximately 9:30 Dragon, giving the darkspawn numerous stacks in the Korcari Wilds just south of Ostagar, as well as transferring their starting faction leader, Urthemiel onto the map at the head of a large stack. Later on in the campaign, there will be scripts for the Qunari Invasion of Kirkwall, the Mage-Templar War, and The Breach once the in-game date reaches the canonical time at which those events occurred. Beyond those scripts, there will be others that cover various plots seen in Dragon Age, such as the Landsmeet, the Divine’s Election, or the events of the «Paragon of Her Kind» quest. Do note that too many scripts in a Medieval II campaign will result in an increased risk of crashes, as well as longer end-turn times, and thus it is in our best interests to keep the scripts as few as possible while still following the plotline of the games and allowing for other interesting occurrences.
Q: How will the Deep Roads work? Will the Dwarves and Darkspawn be able to expand and fight in the Deep Roads?
A: Our mapper Soul has come up with the idea to place the Deep Roads settlements between columns of mountains within a region covered by a special, impenetrable fog of war, which is only cast away when an army, general, or agent begins to move through it. There are entrances into the Deep Roads behind the settlements Kal-Sharok and Orzammar, and these main entrances can only be accessed by the owner of those two settlements. There are also several entrances into the Deep Roads at other points in the map through which factions other than Darkspawn or the Dwarves can enter it. There will also be numerous settlements within the Deep Roads, such as The Dead Trenches or Aeducan Thaig, which will prove to be good early expansion options for Dwarven factions. The Darkspawn faction itself has it’s capital in the Deep Roads at The Dead Trenches.
Q: How will Mages be balanced, and how will they work in DATW?
A: As seen in a few other Medieval II mods, mage units in general have powerful ranged attacks, but small unit sizes generally around 10-15 soldiers in a unit. It is thus the same way in Dragon Age Total War. However, some factions will have stronger mages than others. For example, Tevinter Mages will not only have more powerful ranged attacks, but will be almost equally skilled in melee. However, factions with stronger mage units will have weaknesses in other areas. There are also numerous counters for mage units such as archers, light cavalry, and fast moving infantry.
Q: How do you plan to implement or portray heroes and similarly prominent supporting characters, such as player companions from the Dragon Age games?
A: Companions from the games, heroes, or similarly prominent characters will be implemented in a variety of different ways, depending on their roles, status, and background within Dragon Age lore. For example, Alistair will start off the faction heir for Ferelden, and will eventually become Ferelden’s faction leader, depending on whether or not the player allows him to during the Landsmeet Script. Other characters such as Leliana will likely be special starting agents with a high subterfuge level, while some supporting characters, such as Fenris will only be seen on the battle map accompanying a general or be present as a general’s ancillary. Heroes such as the Hero of Ferelden, and the Champion of Kirkwall are likely to be ancillaries. However, the default human male Inquisitor is of course, the faction leader of the Inquisition faction.
Q: Does Dragon Age Total War have a website or Discord with further information?
A: The link to the mod’s Discord channel is in it’s description. All developers may also be reached there, and previews not seen on Moddb are shown from time to time. Questions not answered by this FAQ are best asked there.
Q: Is there an established date for an Alpha or Beta release?
A: We are not likely to release an Alpha, and there is no established date for a Beta release. We are currently working to have a mostly complete 1.0 release within a year and a half (from December 2018), depending on how smoothly production continues to go. However, the team is not following any deadlines nor are we working on a schedule. Additional modders on deck however would certainly help get a 1.0 out quicker.
Q: Does this mod accept donations or similar monetary rewards?
Q: I am eager to play Dragon Age Total War, and would like to help the modding team in some way to speed up development. Is there anything I can do to assist?
A: If you have modding skills, such as 3D modeling or Medieval II coding, send AugustusNocturnis a private message either on Moddb or join the mod’s Discord channel, and detail your skills, experience, and how you would like to help. If you have no such skills, we are still looking for voice actors to fill a variety of roles, and 2D/Text assistants.
Note: New 3D modelers considering joining must have solid experience in working with Medieval 2 mesh and ideally have worked on one or two other Med 2 mods in the past.
BioWare, for the world of Thedas, and Dragon Age series/lore, as well as video games and creative content
-Creative Assembly for Medieval 2 Total War Kingdoms
-The Divide and Conquer submod for TATW
-Third Age Total War
-Call of Warhammer: Beginning of the End Times
-Kalla (BOTET Alt-Cut)
-Fourth Age Total War
-Deviant Art and various artists on the internet.
-Jebus/QueenOfGore (BOTET Team)
-Tomdoof (BOTET Team)
-Theodron (DaC Terrain Overhaul)
-LastArcanni, Some Kirkwall and most Darkspawn unit descriptions.
-TWcenter for tutorials, guides, advice, and tools.
Map Preview: Tevinter
To those outside of the Tevinter Imperium it is easy to imagine a society filled with mages and elven slaves and little else. In truth, there are three different Tevinters, each of them a world completely separated from the others. There are the mages, the land’s nobility, completely obsessed with competing for supremacy with each other—almost to the exclusion of paying any heed to the nation’s enemies, such as the Qunari.
The well-bred altus sneer at the laetans, who in turn sneer at the praeteri. They vie for dominance in the Magisterium, where factions shift and flow on a daily basis with deadly consequences, requiring every family to put on a veneer of perfect citizenship or face scandal and censure.
— from ‘In Pursuit of Knowledge’ by Brother Genitivi
Work continues. I’m almost done, in fact, slowly but surely 🙂
Welcome to the Silent Plains, a blighted desert in Tevinters back yard.
Oh, and I blew up a mountain; don’t ask questions, it just looks cool.
The lore reasoning for me fire-exploding a mountain here is what we know of The Lost City of Barindur. Solas claims to have seen the lost city. According to him, the city’s ruins are buried under the wasteland found at the city’s site in the modern day, encased within volcanic ash. All of the city’s inhabitants had been «seared and smothered» in an instant, and their remains had formed hollow molds in the ash.
If this doesn’t scream Pompeii then I don’t know what does. So, that’s why 🙂
Last but certainly not least (in order of appearance) we’ve the Captain & General models for Tevinter, then Priests level 1, 2, 3 followed by the Spy, Diplomat and Assassin agents. Character/Settlement/tree Models courtesy of AugustusNocturnis (Octavius on Discord). Thanks for reading! Work continues and I’ll hopefully show off much more soon, so to keep updated, please consider joining our discord via this link where we preview our work early.
The Map is nearly completed at this stage, I’ve plenty more to show as soon as time permits 🙂 life personally has been hectic and everyone on the team has their own lives too, so we appreciate the patience from everybody.
Work continues steadily and it’s looking good!
Until next time 🙂
— SoulGamesInc
Map Preview: Nevarra
New Year 2020 Status Update
A glance at 2019 in retrospect, and 2020 in prospect, roughly detailing Dragon Age: Total War’s current progress, our plans going further into the new.
Map Preview: Anderfels
Welcome to the Anderfels, birthplace of the Grey Wardens and site of their headquarters, Weisshaupt Fortress. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice.
Faction Preview: Orlesian Empire
An early look at the roster, background information and playstyle of the Orlesian Empire faction in Dragon Age Total War.
More articles >>
No articles were found matching the criteria specified. We suggest you try the article list with no filter applied, to browse all available. Join now to share your own content, we welcome creators and consumers alike and look forward to your comments.
Сайд-квест: «Аз есмь хлебъ», скверная Total War и порция Dragon Age
В рубрике «Сайд-квест» мы раз в неделю собираем то, что хотим сказать о небольших играх и дополнениях, в которые успели поиграть за последнее время. Прошлый выпуск вы можете найти здесь.
Сайд-квест недели: Dragon Age: Inquisition — Jaws of Hakkon
Жанр: дополнение от BioWare
Разработчик: BioWare
Издатель: Electronic Arts
Платформы: PC (Origin), PS4, PS3, XONE, X360
«Челюсти Гаккона» начинаются до изумления просто: ученый Орлейского университета просит инквизитора исследовать Морозную впадину на юге Тедаса. Там живут два враждующих племени авваров, и там же восемьсот лет назад без вести пропал предшественник нашего героя — последний предводитель инквизиции Америдан. Разумеется, исследовательская миссия быстро превращается в кампанию по спасению мира от очередного древнего зла, воскрешенного сектантами-авварами.
Завязка у истории откровенно слабая и неприятно удивляет своей бесхарактерностью: она никак не резонирует ни с вашим героем, ни с его компаньонами. Однако BioWare не были бы собой, если б не сумели красочно вплести эту историю в канву вселенной Dragon Age, дополнив ее новыми кусочками предыстории.
Jaws of Hakkon дает шанс узнать об обычаях и быте племен авваров — прежде почти неведомых обитателей Тедаса. С натужным пафосом истории помогает справиться фирменный юмор инквизитора и парочка действительно смешных персонажей — чего стоят диалоги уже знакомой нам разведчицы Хардинг.
На прохождение DLC к предыдущим Dragon Age уходило два-три часа. Jaws of Hakkon получилась гораздо весомее. Морозная впадина — это всего одна локация, но она просто огромная и включает в себя сразу несколько разновидностей ландшафта: от болотистых долин до крутых горных хребтов.
Вашему инквизитору придется покорять головокружительные высоты, попутно выслушивая нытье отдельных боящихся высоты личностей (не будем указывать пальцем, но это Дориан). В зависимости от климата меняется и бестиарий: оголтелые дикари, всевозможные древние призраки и, конечно же, его величество Дракон. Даже высокоуровневые инквизиторы, уже завершившие основной сюжет, найдут здесь для себя сложных противников. Все попытки вломиться в суровое царство авваров до 19—20-го уровня, скорее всего, закончатся плачевно.
Само собой, тут найдется и более мощное снаряжение, и новые материалы. В дополнение к основным сюжетным квестам нам по традиции предлагают избавить местность от разрывов в Завесе, разбить лагеря и разведать обстановку. За вычетом подобной рутины прохождение Jaws of Hakkon займет около семи часов.
На фоне DLC к той же Dragon Age 2 «Челюсти Гаккона» выгодно выделяется своей основательностью. Не создается впечатления, будто нам продали то, что железными щипцами выгрызено из основной кампании. Это обособленная, но цельная побочная история. В самый раз, если самой Inquisition вам показалось мало. — Илона Швец
I am Bread
Жанр: симулятор стремления к высшему благу
Разработчик: Bossa Studios
Издатель: Bossa Studios
Платформы: PC (Steam)
Представьте, что вы красивый и аккуратный кусочек батона. Что бы вы сделали в первую очередь? Конечно же, попытались поджарить себя с обеих сторон любым доступным способом. По крайней мере, так считают Bossa Studios, у которых большой опыт в создании абсурдно-смешных (Surgeon Simulator 2013) и необычных (Thomas Was Alone) игр. Теперь вы — хлеб. И вам придется с этим смириться.
Под вашим присмотром оказывается бравый ломоть, которому жизненно важно стать вкусным хрустящим завтраком для хозяина. Каждой из четырех конечностей (а у хлеба есть конечности) соответствует отдельная кнопка. Мы можем цепляться ими за любой предмет и ползать по стенам не хуже некоторых супергероев.
Проблема в том, что для управления требуются очень ловкие пальцы, а в идеале еще и дополнительные конечности (как тут не вспомнить Octodad). Кроме того, как только вы за что-нибудь ухватитесь, начнется обратный отсчет таймера «цепкости». Если он успеет обнулиться, хлебушек грустно рухнет на пол, и придется начинать сначала. А ведь есть и масса других опасностей.
Каждый уровень — это отдельная комната: начинаем мы, что предсказуемо, с кухни, затем попадаем в гостиную, спальню (интересно, что хозяин хранит под кроватью?) и даже в мусорный бак в гараже. Почему именно он? Это объяснит сюжет, который — сюрприз! — не только есть, но и добавляет происходящему толику. осмысленности.
После энного числа попыток на уровне появляется кусочек масла, который делает показатели хваткости и пригодности в пищу хлеба бесконечными. Словно издеваясь, разработчики поместили его прямо около стартовой позиции. Мол, если хотите — пользуйтесь, но помните, что это нечестно и неспортивно. Хотя иного способа добраться до тостера или другой горячей поверхности найти не удается.
I am Bread изобилует по-хорошему дурацкими шутками на тему хлеба (все названия книг и пластинок в комнатах построены на игре слов), музыка вызывает в памяти ранние The Sims и на удивление удачно вписывается в канву, а сюжет пытается быть очень изобретательным. Другой вопрос, что геймплей рискует приесться за пару уровней. Самые веселые моменты в игре приходятся на начало, когда вы понятия не имеете, что происходит. Дальше I am Bread больше раздражает, чем веселит.
После прохождения можно запустить один из трех дополнительных режимов: Rampage, где нужно устроить эпический бардак багетом, Bagel Race — гонки на бубликах, или Cheese Hunt, где в главной роли выступает крекер, которому нужно найти пять кусочков сыра.
Можно, но. не всегда хочется. Другое дело, если вы играете в I am Bread в компании. Или если вы искрометный ютубер. Тогда вы никуда не денетесь от своей любви к хлебушку. — Станислав Минасов
Total War Battles: Kingdom
Жанр: ящик Скиннера
Разработчик: Creative Assembly
Издатель: SEGA
Платформы: PC (Steam)
Как водится при переезде маститых стратегий на условно-бесплатные рельсы, Total War обратилась в нечто травианоподобное. Здесь вам доверят лишь малюсенькое графство, по ошибке именуемое королевством. В своем домене надлежит обустраивать хозяйство, что опять же возмутительно мелко для настоящей Total War. Рядом с дубовой рощей построим лесопилку, на тучных пастбищах — ферму, прибавим каменоломни и прочую бодягу такого рода. Total War Battles не стесняется. Какая-нибудь ферма возводится за восемь секунд, а урожай собирается за двадцать минут. Угадайте, зачем? Правильно! Чтобы вы купили и потратили игровое золото.
Или не живем. Потому что тактические сражения — визитная карточка и главный калибр Total War — деградировали до столкновения отрядов 9 на 9, составленных в три ряда. Кое-какая тактическая составляющая тут все же имеется: разрешено тасовать отряды, привлекать внимание противника, лучники выбирают цель по команде, а перед лобовым столкновением надо поймать удачный момент для удара, что выглядит как мини-игра на ловкость. На заказ — всякие подкрепления и крепкая броня. За золото, не за красивые же глаза.
В Kingdoms полностью потерялась специфика серии — нету здесь никакой Total War, проходите мимо. На выходе получилась недурная браузерка или мобильная игра с простенькими, но занятными боями и изумительной для жанра графикой. Только она отчего-то не запускается в браузере и до сих пор не вышла на планшетах. Чем забили целый гигабайт, уму непостижимо. — Евгений Баранов