стелларис мод гигаструктуры на русском
Gigastructural Engineering — мод для Stellaris
МЕГАСТРУКТУРЫ БУДУЩЕГО
Мод «Gigastructural Engineering» предназначен для любителей поздних этапов игры «Stellaris». Особое внимание, как следует из названия, здесь уделено строительству гигаструктур. И, разумеется, открытию соответствующих технологий, получения перков.
Всего новых структур в игру добавлено 43 штуки. Очень и очень немало. С фантазией у авторов всё в порядке, мегаструктуры разнообразны. Открыть их все? На это потребуется не одна кампания. Так что какое-никакое разнообразие игре всё-таки обеспечено.
Перечислять все структуры, особенно в виде простого списка смысла нет. Ну что нам скажут красивые названия? Приведу в качестве примера несколько штук.
Очиститель атмосферы. Огромный объект, построенный вокруг планеты, способный очищать атмосферу планеты от токсинов. Требуемая технология: гипермасштабное атмосферное очищение. Строится вокруг планеты, отравленной ядовитыми испарениями. Не требует никаких других строений.
Динамический воспламенитель ядра. Большое сооружение, построенное вокруг заброшенного мира, чтобы сделать его более пригодным для жизни. Требуемая технология: динамическая активация ядра. Может появиться и полуразрушенный воспламенитель. Но в принципе наличие каких-то строений необязательно.
Астероидная мануфактура. Полноценная фабрика по производству астероидов, собирающая сырье с астероида и перерабатывающая его во всевозможные полезные продукты, которые затем экспортируются в качестве товаров народного потребления. Требуемая технология: астероидные заводы-производители. Не требует никаких других строений. Стоимость строительства с учетом всех этапов: 10 тысяч сплавов. Содержание: 200 энергокредитов. Доход: 200 товаров народного потребления.
Орбитальный бастион. Большая орбитальная структура, в которой размещены различные объекты, улучшающие возможности нашего военного флота. Дает различные усиления нашему флоту. Требуемая технология: сверхмасштабные орбитальные военные бастионы. Строится вокруг планеты или спутника. Можно иметь до 15 бастионов. Эффекты: увеличивает вместимость флотилии и командования. Стоимость строительства 13,5 тысяч сплавов. Содержание – ничтожные 25 кредитов.
Полагаю, примеров достаточно. Важно помнить, что в игре можно встретить еще 39 мегаструктур. Чаще всего они возводятся с нуля, но есть и полуразрушенные, и принадлежащие древним империям.
Далеко не все способны доводить кампанию до конца. И многие не от лени, а от потери интереса. Империя игрока разрастается до таких пределов, а его флоты настолько сильны, что им не страшны даже возрождающиеся империи.
А как вам в придачу к новым мегаструктурам еще парочку серьезных и незнакомых кризисов? Честно говоря, я в тестовой кампании до них добраться не успел, но авторы обещают серьезные испытания на поздних стадиях кампании. Стоит попробовать.
УСТАНОВКА
Paradox часто обновляет версии игры, а в последнее время изменяет и код лаунчера. Устанавливать моды обходным путем становится всё сложнее. Поэтому просто даю ссылку на Стим-страницу мода. Жаль, но настали такие времена.
Stellaris «Gigastructural Engineering and More»
Это два чудесных мода,полностью меняющих систему строительства Мегаструктур,а так же добавляющий новые.
Добавляются три новых Мегаструктуры:
1)Искусственная орбитальная экосистема(+100 очков социальных исследований ежемесячно,стоимость 7500 минералов)
2)Звездный ускоритель частиц(+100 очков исследований физики ежемесячно,стоимость 7500 минералов)
3)Станция Макро-Инженерного тестирования(+100 очков инженерных исследований ежемесячно,стоимость 7500 минералов)
И две Гигаструктуры:
1)Мозг-Матрешка(строится в несколько этапов,требуя значительных запасов ресурсов,при строительстве всех секций даёт +1750 очков ко всем исследованиям ежемесячно и несколько бонусов ещё)
2)МИХАЭ(строится вокруг чёрной дыры в несколько этапов,требуя значительных запасов ресурсов,при строительстве всех секций даёт +1750 энергокредитов ежемесячно,+800 очков исследования физики ежемесячно и 2 ресурса темной материи)
1)Позволяет строить несколько Мегаструктур одновременно.
2)Мир-кольцо можно строить вокруг чёрной дыры
3)Сокращает время строительства Мегаструктур(примерно на 50%)
4)Вы получаете технологию «Мегапроектирование» в исследования при получении перка «Мега-строители».Теперь получить технологию Мегапроектирование гораздо легче.
5)Сфера Дайсона производит 1200 энергокредитов,а не 400.
Модификации на русском языке.Почему сразу две?-Автор Gigastructural Engineering and More настоятельно рекомендовал использовать их вместе.Версия Gigastructural Engineering and More 1.0.2.2.На версию игры 1.6*.
Мной багов не замечено,новую игру начинать не обязательно.Модификация поддерживает сохранения.Чтобы строить Гига-Структуры надо прибрести соответствующий перк,новые Мегаструктуры открываются исследованиями.
Последнее обновление: 29.05.21.
Причина: Мод обновлен до версии 28.05.21
Вам нравятся мегаструктуры? Этот мод стремится расширить концепцию мегаструктур, добавив больше мегаструктур, которые вы можете построить, с широким спектром эффектов и размеров, начиная от больших космических станций и заканчивая системными конструкциями.
Особенности:
Для работы мода требуется: DLC Stellaris: Utopia
• Мега-список снова включен, надеюсь, на этот раз без утечек памяти.
• Исправлено исследование спецпроекта Кайзера Луны, не работающего.
• Надеюсь, что специальный проект Aeternum Psykofabricator не работал.
• Обновлен китайский локализации.
• Добавлено больше имен для основной черной дыры.
Версия 16.04.21 для Stellaris (v3.0.1)
Подпишитесь, чтобы загрузить
Gigastructural Engineering & More (3.1)
Do you like megastructures? I sure do! This mod aims to expand on the concept of megastructures by adding more megastructures you can build, with a wide range of effects, and sizes ranging from large space stations to system-spanning constructs.
[discord.gg]
[www.patreon.com]
— 45 new megastructures with a wide range of effects, including weaponized planets, microwormhole generators, stellar lasers, and system-spanning computers! The mod massively expands the endgame, adding dozens of new things to build, allowing you to shape the heavens to your will.
— A menu with a custom UI, allowing you to individually select which megastructures you wish to use in the game.
— 107 custom modded Achievements that can be earned during gameplay, and can give some rewards!
— A new challenging midgame crisis, which can be optionally buffed if you want an even greater challenge (or disabled).
— Several new origins that let you start on various ruined megastructures.
— Unique systems, containing the ruined megastructures of the empires that came before your own, as well as other unique surprises.
— The possibility of discovering, exploring, and exploiting the Galactic Core and its supermassive black hole.
— A powerful endgame threat in the Galactic Core (Can be disabled).
— A new endgame crisis related to vanilla’s Hunters. (Can be disabled)
— Improved AI that will use the megastructures as well.
The EHOF by Kreitani has been integrated into this mod!
[docs.google.com]
The mod, as said above, adds 44 new megastructures.
Please note that they might require more balancing, so feel free to point out something you think isn’t right.
It is recommended to have a look at the documentation.
As there are too many megastructures to describe every one of them individually, please check the mod’s gallery for each megastructure’s description.
All megastructures can be individually disabled if you do not want to use them.
The megastructures added by this mod are:
— The Event Horizon Offset Facility
— The Matrioskha Brain
— The Hawking Radiation and Accretion Emission Macro-Collector (HRAE-MC)
— The Nicoll-Dyson Beam
— The Stellar Particle Accelerator
— The Orbital Artificial Ecosystem
— The Macroengineering Testing Station
— The Neutronium Gigaforge
— The Psychic Hypersiphon
— The Dynamic Core Ignitor
— The Amospheric Purifier
— The Yggdrasil Orchid
— The Fusion Suppressor
— The Automated Stripmine
— The Kugelblitz Containment Silo
— The Star Lifter
— The Substellar Compressor
— Upgrading Ringworlds to have more habitable segments
— The Penrose Sphere
— Building multiple Ringworlds around one star
— The Military Academy
— The Orbital Elysium
— The Interstellar Habitat & Ringworld
— Attack Moons
— Behemoth Planetcrafts
— The Stellar Systemcraft
— The Macroatmospheric Stabilizer
— The Orbital Arcology
— The Planetary Computing Complex
— The Nidavellir Hyperforge
— The Crystal Megabore
— The Superatmospheric Umbegaseous Collecto-Condenser
— Ecumenopolis, Machine & Hive Ringworlds
— The Equatorial Shipyard
— The Lunar Speculorefractor
— The Hyperstructural Assembly Yard
— The Birch World
— The Alderson Disk
— The Geothermal Stabilizer
— The Quasi-Stellar Obliterator
— The Asteroid Manufactory
— The Asteroid Artillery
— The Planetary Dockyard/Planetary Drive Yards/Planetary Defense Nexus
— The Psionic Beacon
— The Behemoth Assembly Plant
— The Maginot World
It also adds 3 crisises which can also be disabled.
— The Katzenartig Imperium, a militaristic empire fielding an Attack Moon as their flagship.
— Aeternum, an extremely ancient Fallen Empire residing on a Birch World in the galactic core.
— The Blokkats, ravenous galaxy harvesters.
Q: Is this the mod with the megastructures teased in the reddit?
A: Yes.
Q: I wanna add something to the mod!
A: If you’d like something you made to be in this mod, simply friend me and we can discuss it!
Overwrites the «habitable_structure» scripted_trigger, so might mess with some mods that also overwrite it. Should still work mostly fine.
Patch to fix the issue
Mods that add new resources will not display them properly in the topbar.
Patch to fix the issue
Real Space System Scale will cause problems with the models, such as clipping or exploded ringworlds.
A patch is available on the workshop.
Overwrites vanilla megas to unlock the megastructure limits.
Currently available in: English, Russian (by Геракл), Chinese (by LunarTraveller & team) & Spanish (by Darh). If you wish to translate, please contact me directly.
Kreitani: Modelling, EHOF, major bugfixing, rewriting the mod
Yanzihko: Steam preview pictures & description headers
NHunter: Interstellar, Gas Giant, Behemoth & Great Ringworld origins, bunch of techs
Nikkle: For creating the ringworld cluster mod which helped me understand how models work
Italian Noises: Some ship models used in the mod, taken from the wonderful Stellar-Naval Ship Art Pack
Djohaal: Substellar Compressor asset & idea
Sam: Planetary Computer asset & idea
Sithalo: Ecumenopolis Ringworld
Chirumiru: Sounds for Ecumenopolis Ringworld
James Fire: Orbital Arcology, Military Academy, Documentation, overall being useful
AlphaAsh: Equatorial Shipyard idea and planet view art
Thauma: Birch World jobs and districts
Twinks315: Birch World model
AryxErin: Machine ship assets for megastructures
Annatar: Hyperquasar assets
SwasChan: New logo
Kharalos: Flat Planet origin
Uethredyes: Skeletor portraits
TTFTCUTS & Arheo: Models and icons for the planetary harvester.
Garyx: Ascendant Shipset (Aeternite ships)
ECHO: Networked AI Shipset (Blokkat ships)
MadamLava: Enigmatic Shipset (Blokkat ships)
Aerolfos: Maginot World
Have fun building Gigastructures, and don’t forget to rate and comment.
However, I will ignore negative comments that just say «This sucks». Please give constructive criticism! If you think the mod deserves a negative review, please elaborate on why and how it can be improved, so that the mod may be made even better.
Gigastructural Engineering & More (3.1)
Uploaded · Published August 28, 2017 · Updated October 5, 2021
Last revision: 5 Oct at 07:09 UTC (247)
File size: 2.59 GB
Description:
Do you like megastructures? I sure do! This mod aims to expand on the concept of megastructures by adding more megastructures you can build, with a wide range of effects, and sizes ranging from large space stations to system-spanning constructs.
[discord.gg]
[www.patreon.com]
– 45 new megastructures with a wide range of effects, including weaponized planets, microwormhole generators, stellar lasers, and system-spanning computers! The mod massively expands the endgame, adding dozens of new things to build, allowing you to shape the heavens to your will.
– A menu with a custom UI, allowing you to individually select which megastructures you wish to use in the game.
– 107 custom modded Achievements that can be earned during gameplay, and can give some rewards!
– A new challenging midgame crisis, which can be optionally buffed if you want an even greater challenge (or disabled).
– Several new origins that let you start on various ruined megastructures.
– Unique systems, containing the ruined megastructures of the empires that came before your own, as well as other unique surprises.
– The possibility of discovering, exploring, and exploiting the Galactic Core and its supermassive black hole.
– A powerful endgame threat in the Galactic Core (Can be disabled).
– A new endgame crisis related to vanilla’s Hunters. (Can be disabled)
– Improved AI that will use the megastructures as well.
The EHOF by Kreitani has been integrated into this mod!
[docs.google.com]
The mod, as said above, adds 44 new megastructures.
Please note that they might require more balancing, so feel free to point out something you think isn’t right.
It is recommended to have a look at the documentation.
As there are too many megastructures to describe every one of them individually, please check the mod’s gallery for each megastructure’s description.
All megastructures can be individually disabled if you do not want to use them.
The megastructures added by this mod are:
– The Event Horizon Offset Facility
– The Matrioskha Brain
– The Hawking Radiation and Accretion Emission Macro-Collector (HRAE-MC)
– The Nicoll-Dyson Beam
– The Stellar Particle Accelerator
– The Orbital Artificial Ecosystem
– The Macroengineering Testing Station
– The Neutronium Gigaforge
– The Psychic Hypersiphon
– The Dynamic Core Ignitor
– The Amospheric Purifier
– The Yggdrasil Orchid
– The Fusion Suppressor
– The Automated Stripmine
– The Kugelblitz Containment Silo
– The Star Lifter
– The Substellar Compressor
– Upgrading Ringworlds to have more habitable segments
– The Penrose Sphere
– Building multiple Ringworlds around one star
– The Military Academy
– The Orbital Elysium
– The Interstellar Habitat & Ringworld
– Attack Moons
– Behemoth Planetcrafts
– The Stellar Systemcraft
– The Macroatmospheric Stabilizer
– The Orbital Arcology
– The Planetary Computing Complex
– The Nidavellir Hyperforge
– The Crystal Megabore
– The Superatmospheric Umbegaseous Collecto-Condenser
– Ecumenopolis, Machine & Hive Ringworlds
– The Equatorial Shipyard
– The Lunar Speculorefractor
– The Hyperstructural Assembly Yard
– The Birch World
– The Alderson Disk
– The Geothermal Stabilizer
– The Quasi-Stellar Obliterator
– The Asteroid Manufactory
– The Asteroid Artillery
– The Planetary Dockyard/Planetary Drive Yards/Planetary Defense Nexus
– The Psionic Beacon
– The Behemoth Assembly Plant
– The Maginot World
It also adds 3 crisises which can also be disabled.
– The Katzenartig Imperium, a militaristic empire fielding an Attack Moon as their flagship.
– Aeternum, an extremely ancient Fallen Empire residing on a Birch World in the galactic core.
– The Blokkats, ravenous galaxy harvesters.
Q: Is this the mod with the megastructures teased in the reddit?
A: Yes.
Q: I wanna add something to the mod!
A: If you’d like something you made to be in this mod, simply friend me and we can discuss it!
Overwrites the «habitable_structure» scripted_trigger, so might mess with some mods that also overwrite it. Should still work mostly fine.
Patch to fix the issue
Mods that add new resources will not display them properly in the topbar.
Patch to fix the issue
Real Space System Scale will cause problems with the models, such as clipping or exploded ringworlds.
A patch is available on the workshop.
Overwrites vanilla megas to unlock the megastructure limits.
Currently available in: English, Russian (by Геракл), Chinese (by LunarTraveller & team) & Spanish (by Darh). If you wish to translate, please contact me directly.
Kreitani: Modelling, EHOF, major bugfixing, rewriting the mod
Yanzihko: Steam preview pictures & description headers
NHunter: Interstellar, Gas Giant, Behemoth & Great Ringworld origins, bunch of techs
Nikkle: For creating the ringworld cluster mod which helped me understand how models work
Italian Noises: Some ship models used in the mod, taken from the wonderful Stellar-Naval Ship Art Pack
Djohaal: Substellar Compressor asset & idea
Sam: Planetary Computer asset & idea
Sithalo: Ecumenopolis Ringworld
Chirumiru: Sounds for Ecumenopolis Ringworld
James Fire: Orbital Arcology, Military Academy, Documentation, overall being useful
AlphaAsh: Equatorial Shipyard idea and planet view art
Thauma: Birch World jobs and districts
Twinks315: Birch World model
AryxErin: Machine ship assets for megastructures
Annatar: Hyperquasar assets
SwasChan: New logo
Kharalos: Flat Planet origin
Uethredyes: Skeletor portraits
TTFTCUTS & Arheo: Models and icons for the planetary harvester.
Garyx: Ascendant Shipset (Aeternite ships)
ECHO: Networked AI Shipset (Blokkat ships)
MadamLava: Enigmatic Shipset (Blokkat ships)
Aerolfos: Maginot World
Have fun building Gigastructures, and don’t forget to rate and comment.
However, I will ignore negative comments that just say «This sucks». Please give constructive criticism! If you think the mod deserves a negative review, please elaborate on why and how it can be improved, so that the mod may be made even better.
Required DLC:
These DLC should be installed in order to use this item.