тотал вар вархаммер 2 моды для зверолюдов
Лучшие моды для Total War: Warhammer 2
Total War – серия игр, которая всегда пользовалась популярностью в моддинг сообществе, и Warhammer 2 не является исключением. Это в основном связано с тем, что разработчики из Creative Assembly полностью сконцентрировались на создании многогранной франшизы, а не отдельных её играх, не говоря уже о невероятно интересной кампании «Империи смертных»!
Все это представляет собой уникальную возможность для моддеров, которые получили возможность постоянно создавать контент, опираясь на интересный и обширный лор Warhammer Fantasy, дабы привнести в игру уникальные игровые элементы.
Моддинг комьюнити Total War: Warhammer 2 — это, по сути, настоящая коллаборация, поскольку все создатели работают вместе, добавляя сотни часов геймплея и привнося множество новых идей в и без того богатый и насыщенный фэнтези мир.
Именно поэтому ниже мы собрали список лучших модов, доступных для Wathammer 2. Некоторые из них предлагают небольшие изменения, а другие – в корне меняют геймплей и затрагивают почти все аспекты игры (например, масштабный SFO).
CRYNSOS FACTION UNLOCKER+
Во многих частях Total War после победы над определенной фракцией она становилась играбельной. В Warhammer II такой функции, к сожалению, нет, однако новейшие же части, похоже, постепенно возвращают её (в Three Kingdom, например, при победе над тираном Дун Чжо можно было управлять его фракцией).
Мод Crynsos Faction Unlocker позволяет поиграть за любую фракцию как в Mortal Empires, так и в Vortex Campaign. Это довольно-таки уникально, особенно учитывая огромное количество рас в игре: от эльфов до людоящеров.
BATTLE CHANTS
В ванильной версии игры юниты частенько выкрикивают после успешного уничтожении врага. Однако многим пользователям недостаточно простого «Бу!», и поэтому стоит обратить внимание на Battle Chants — простой мод, увеличивающий количество и частоту выкриков, а также добавляющий различные диалоги между героями.
Да, дополнение никак не изменяет геймплей, однако позитивно влияет на элемент погружения.
DRYRAIN RESKINS
Рескины Dryrain Reskins меняют внешний вид многих юнитов, делая их более реалистичными и подходящими для игрового мира.
Это, по сути, чисто косметическое дополнение, не затрагивающее игровой процесс: стоит выделить тонкие визуальные изменения, улучшение текстур, что придает больше разнообразности.
TOTALLY RANDOM TOTAL WAR GENERATOR
Стартовые позиции всегда были проблемным местом Total War: Warhammer –игроки долго ждали уникальную стартовую позицию для Ангрима Железного Кулака, а Бальтазар Гельт получил свою лишь в последнем обновлении Империи (спустя 3 года после выхода игры).
Мод Totally Random Total War Generator рандомизирует регионы, благодаря чему мы получаем более разнообразные кампании и стартовые позиции. Дополнение работает как для кампаний, так и для всех фракций.
CHAOS INVASION CHOICE
Нет ничего более удручающего, чем Вторжение Хаоса прямо посреди прохождения захватывающей кампании! Согласитесь, это довольно-таки раздражает и забирает достаточно много времени, поскольку приходится сражаться с полчищами врагом…
Модификация Chaos Invasion Choice от Crynsos призвана решить данную проблему, поскольку позволяет указать точный момент начала вторжения (или же вовсе убрать его) перед стартом кампании!
GCCM: SETTLEMENT PACKS
Одна из самых главных претензий к серии Total War: Warhammer — повторяющиеся и часто скучные осадные бои, которые в основном происходят на ограниченных участках карты.
GCCM: Settlement Packs – целый пак, который объединяет карты, созданные самыми известными моддерами сообщества. Они привносят немного разнообразия в игровой опыт, поскольку позволяют сражаться на картах, схожих с Medieval II – многогранных и наполненных красивыми локациями.
MIXU’S LEGENDARY LORDS
Ярым поклонникам моддинга наверняка известен Mixu – пользователь, создавший Legendary Lords 1 и 2, без преувеличения лучшие модификации на лордов в Warhammer. Они добавляют в игру огромное количество уникальных лордов и героев — например, двух персонажей, которых мы, скорее всего, никогда не увидим в оригинальной версии игры: Эльспета фон Дракена и Таурокса Бронзового Быка. Они обладают особыми способностями, и их можно использовать в качестве ездовых животных!
Кроме того, дополнения делают геймплей намного интереснее. Просто попробуйте пройти кампанию «Цари гробниц» с королем Тутанханутом из Legendary Lords 2!
CATAPH’S KRAKA DRAK: THE NORSE DWARFS 2.0
На очереди у нас мод, который позволяем нам поиграть за Крака-Драк, фракцию северных гномов в землях Норска, с уникальными юнитами и лордами.
Мод включает целый ряд юнитов, технологий и строительных цепочек, которые делают кампанию уникальной. Не говоря уже о том, что Крака-Драк является одно из самых интересных стартовых позиций.
SFO: GRIMHAMMER II
Первое место нашего списка занимает самый популярный мод, который меняет абсолютно все аспекты ванильной игры — SFO: Grimhammer II. SFO – это команда моддеров, состоящая из 10 человек, которую объединяет любовью к лору Warhammer Fantasy.
Собрав некоторые из лучших модов, команда создала настоящий бриллиант — с новыми юнитами, фракциями, зданиями и визуальными эффектами.
Если вы хотите узнать, насколько огромными являются изменения, то на странице мода в Steam есть 54-страничный документ. Масштабы и успех SFO действительно являются свидетельством популярности Warhammer у сообщества, о которой мы говорили чуть выше.
Вот таким вот выдался наш список лучших модов для Total War: Warhammer 2. Мы будем обновлять его по мере появления интересных и крутых дополнений. Удачной игры!
Тотал вар вархаммер 2 моды для зверолюдов
I edited the climates to make it so all climates are suitable for all races.
This means that even the AI will have all climates suitable as well.
Can be used mid save game.
This mod brings TWW 2 lighting closer to TWW 1- darker and less colorful.
It should be compatible with any mod, except other weather mods obviously.
What it does, specifically:
— I balanced the environment color palette to use less red and eliminate t.
Famous mod from Warhammer 1 is back!
This simple mod allows both closer and further camera heights, more suitable for better screenshots for better view of the battlefield.
A small graphical mod to make the borders on the map brighter and more distinct. I don’t really like how they appear «washed out» in the vanilla game, so hopefully this will fix it a bit.
I based this on one of my favourite mods called Improve.
This mod doubles the amount of income each building generates.
Only focuses on economic buildings, like Mines, Vineyards, Ports, etc.
Also with more income the AI should field better armies, no longer fighting stacks of fodder!
Doesn’t edit the ba.
Compatible with everything that doesn’t edit lzd_carnosaur_feral.variantmeshdefinition or lzd_carnosaur_feral_blessed.variantmeshdefinition
This mod was a scripting support mod for many others in the past, but at this point it is mainly a requirement for Crynsos’ Faction Unlocker and a few older mods.
This mod allows all factions to confederate, liberate and vassal other factions.
This mod add a new hero to the lizardmen roster only for hexoatl.
There is some points that are important to know before using this mod:
This mod add a new hero to the lizardmen roster only for Last defenders.
There is some points that are important to know before using this mod:
-You can have only one per army or they will both get huge debuff and because of the way i did that they h.
Simple mod to speed up the camera used to move around the map during the end turn phase, as I found it was too slow.
Should be compatible with every other mod, unless it also changes this camera.
Save game compatible.
If you would also like a high.
This is a compilation that includes:
This mod is now included in the main mod. I’m leaving it up just in case, but you should NOT be subscribed to this mod anymore with the latest version of GCCM.
This mod is now included in the main mod. I’m leaving it up just in case, but you should NOT be subscribed to this mod anymore with the latest version of GCCM.
SMall update to make the mod compatible with our Tiny Little Cities mod.
This mod increases movement for armies in their own regions by 25%.
Compatible with most mods and with ongoing campaigns/save games.
In current campaigns, you will have to end turn once for it to take effect.
Notes:
— Does not affect horde.
The best mod for loading screen artwork!
This mod replaces the dark default loading screens to a lot more pretty and lore-friendly with artwork from the Warhammer series.
*updated for the prophet and the warlock dlc. Due to problems with the new tw launcher and steam it just doesn’t say it is updated*
Twice as big means twice as strong. This mod adds in the dread saurian for both custom battles and the c.
This mod adds the blessed units for the lizardmen to custom battles. Nothing less, nothing more. Quite simple.
Blessed be thy lizards,
ONLY wall garrisons are changed:L
Removed tier 1 units, replaced with tier 3 such as ancient stegadons, temple guard, etc.
Save game/mp grandcampaign compatible
Don’t forget to rate.
FYI: The mod works even when it says outdated.
This is a simple mod that increases the trade commodity limit per region, effectively doubling or tripling your trade income. This also means that upgrading trade buildings is actually worthwhile now.
The Double Time Stance now grants +90% movement range, instead of +50% in vanilla.
(Works for player and AI and for all races)
I felt, that the movement range on sea is very short in vanilla. This mod tries to increases the range. I edited the «.
While magic itself is much better in Part 2, CA hasn’t addressed the fact that you get incredible mediocre amount of winds of magic.
As well as the recharge rate is incredibly sub-par to allow for some actual spell spam.
Add the fact that spell coold.
This mod unlocks every mount for AI and Humans. Lords, Heroes etc. This lets them be bought at level 2.
If you like my work feel free to toss me a beer or two! Thanks for your support everyone!
[url=https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd.
This mod removes grass that would otherwise obscure corpses. It may provide minor FPS improvements.
A Simple mod that disables the «light beams» for all Wizards, Lords and Heroes in the game.
Good for screenshots and more immersive battles.
Compatible with nearly everything.
This simple mod removes the fog that is everywhere on the campaign map. Works both for the Mortal Empires and Vortex campaign.
Does not remove fog in the far distance which is there to hide LOD and pop-in. Does not affect fog of war.
No Local Populace Corruption removes the concept of «local populace» from every region.
This makes it possible to convert a region entirely over to your side, with no rebellious populace. Additionally, it’s slightly quicker to convert a province to a f.
Mostly for the AI but will work for the player as well once Greenskins and Beastmen are added via the M.
This mod removes the restrictions from the Region Trading mod allowing you to buy any province from any faction, and gift to any faction.
This mod requires the base Region Trading mod to function, which can be found below:
[url=https://steamcommunity.c.
26/05/2020
Update for «The Warden and the Paunch» DLC.
. Resized and reworked portraits and cards for Eltharion, Grom the Paunch and Imrik.
This mod proposes modifications on legendary lords portraits and cards.
Most of these portraits are official p.
This mod adds officers to most units in the game. It covers all factions and is lore friendly(ish).
The Old Guard is an elite unit made up of the biggest and strongest the Temple Guard has to offer. Members of the Old Guard have seen many battles and have slain all who stand in the way of the Great Plan.
This mod brings an elite, high tier mac.
This mod adds some new tiers to the tax system. Rather than only having tax enabled, or disabled this mod allows you to select the level of tax you wish to apply to your provinces.
With this mod there are now 4 different levels of tax, all with differen.
This mod provides retextures of the shields and color changes of demigryph units by which the units represent their respective faction color correctly.
Edited factions: Averland, Empir.
This mod change the Slann mage-priest, Mazdamundi and Teclis’s skill tree, it’s just a compilation of my mods «better magicc for Teclis» and «Better magic for the Slann mage-priest»
Updated for Tomb Kings
Ever wondered why there were no formations available for any units, despite most races being disciplined well enough to use advanced tactics and th.
This mod removes the restriction of having to choose between skill lines for lords, by removing the locking of skills.
Compatible with any mod that does not add its on skill locks (SFO, Radious..).
Hey I just started my lizardmen campaign and the dinosaurs are amazing, but also lacking in colour variants.
I’ve textured up a bunch of new different looking dinosaurs for the lizardmen campaign have fun!
as the last update brok.
Hey the hydras are awesome, but sadly lacking in colour variants.
I’ve textured up a bunch of new different looking hydras so now your doomstack of 20 hydras has some variety to it!
03/06/20
Hey guys, since the update broke most of my mo.
This mod is updated to the current patch.
This mod allows you to reassign the skill points of all lords when you receive them through confederation.
Stat changes can be seen on the images above + 75% magic resistance.
Those who are interested in seeing the new stats for all the lords in a spreadsheet can go [url=https://drive.google.com/file/d/1qLtYqtfsX2DCbuu22SfmQM0NPSYiaaWL/vi.
UPDATE 12-05-2020: Found the error that didn’t let me update and fixed the issue where other building effects were removed. Should be working as intended now!
There used to be this awesome mod that made all the resource building bonuses effects factionw.